پیشنهاد سردبیررسانه دیجیتال

بازاریابی تجاری در اینستاگرام با محوریت هشتگ ها

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : ایوان ویدجایا – کارشناس کسب و کار   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

اگر کسب و کار شما در طول سال های اخیر مراسم های مهمش را در شبکه های اجتماعی برگزار کرده باشد، به خوبی از اهمیت استفاده از هشتگ ها به منظور جلب نظر مخاطب هدف آگاهی دارید. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از استراتژی های بازاریابی بسیار هوشمندانه ای دارند. یکی از بخش های همیشگی هر استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی مربوط به استفاده از هشتگ های کاربردی است. 

ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۶، بهمن و اسفند‌ماه ۱۳۹۹

بدون تردید اغلب برندها برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی از هشتگ ها استفاده می کنند. نکته مهم در این میان نحوه استفاده درست از هشتگ هاست. اگر این امر مدنظر برندها و بازاریاب ها قرار نداشته باشد، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور کامل از بین خواهد رفت. 

استفاده درست از هشتگ ها امکان جلب نظر مخاطب هدف به طور سریع را فراهم خواهد کرد. همچنین از نقطه نظر بازاریابی امکان ایجاد ارتباط میان برندهای دارای زنجیره مشتریان مشترک را نیز فراهم خواهد کرد. امروزه همکاری میان برندها در حوزه های بازاریابی دارای اهمیت بالایی است. استفاده از هشتگ های مناسب کمک شایانی برای یافتن برندهای همسطح کسب و کارمان در راستای همکاری خواهد کرد. در ادامه برخی از نکات مهم برای استفاده درست از هشتگ ها در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

استفاده از هشتگ های مرتبط با حوزه کسب و کار

استفاده از هشتگ های مرتبط با حوزه کسب و کار برای معرفی برندمان به مخاطب هدف دارای اهمیت محوری است. بسیاری از برندها در این مسیر از هشتگ های عمومی استفاده می کنند. هر کسب و کار باید ماهیت تجاری اش را به خوبی در معرض نمایش قرار دهد. در غیر این صورت با کاربران عادی اشتباه گرفته خواهد شد. این امر به معنای ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود. 

اگر کسب و کار شما در زمینه عکاسی و مدیریت آتلیه فعالیت دارد، باید از هشتگ های مناسب در این زمینه استفاده نمایید. امروزه سرویس های بسیار زیادی برای ارزیابی هشتگ های محبوب در شبکه های اجتماعی وجود دارد. گوگل به کاربران امکان مشاهده هشتگ های محبوب به طور عمومی را می دهد. با این حال بهترین منبع در این میان استفاده از خدمات شبکه های اجتماعی است. پلتفرم های مطرح به طور ماهانه اقدام به نمایش اطلاعات مهم مربوط به ترندها و هشتگ ها می کنند. توجه به چنین اطلاعاتی دارای اهمیت بسیار زیادی است. امروزه اغلب برندهای بزرگ برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از چنین اطلاعاتی استفاده می کنند. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

کاربست هشتگ های محبوب مخاطب هدف 

هر برند در بازار کسب و کار دارای دامنه مشخصی از مخاطب هدف است. آشنایی با مخاطب هدف در عرصه کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به شناسایی دقیق آنها می کنند. این امر در هر حوزه ای از کسب و کار دارای اهمیت بالایی است. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، در بلندمدت امکان تولید محتوای بازاریابی مورد علاقه کاربران کاهش خواهد یافت. 

اغلب بازاریاب ها پس از مدت زمانی کوتاه تعامل با مخاطب هدف به خوبی نسبت به سلیقه شان آگاهی پیدا می کنند بنابراین در عمل نیازی به طی مراحل طولانی یا استفاده از خدمات آژانس های بازاریابی در این میان نخواهد بود. ارزیابی هشتگ های محبوب میان کاربران بدون تردید با هشتگ های مورد حوزه کسب و کار دارای تفاوت هایی است بنابراین باید به این نکات توجه ویژه ای نشان دهیم. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهیم داشت. 

استفاده از هشتگ های محلی

هشتگ های محبوب در میان کاربران براساس معیارهای متفاوتی تقسیم بندی می شود. یکی از معیارهای کاربردی در این میان مربوط به محلی یا بین المللی بودن شهرت هر هشتگ است. اگر کسب و کارها نسبت به هشتگ های مورد علاقه کاربران محلی اطلاعات درستی در دسترس داشته باشند، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. 

مشتریان در یک بازار محلی دارای سلیقه و نیازهای متفاوتی با بازارهای دیگر هستند بنابراین برندها باید نسبت به این تفاوت های مهم واکنش نشان دهند. در غیر این صورت محتوای بازاریابی برای مخاطب هدف گوناگون به طور یکسانی در دسترس قرار می گیرد. بدون شک این امر همراه با بازخوردهای مناسبی از سوی کاربران در بازارهای مختلف نخواهد بود. 

استفاده از هشتگ های مکان محور

بازاریابی برای موقعیت های مکانی خاص همیشه مهم است. اگر یک کسب و کار در شهر نیویورک فعالیت دارد، استفاده از هشتگ های مکان محور و اختصاصی برای این شهر کاربردی خواهد بود. در غیر این صورت شاید محتوای بازاریابی برند در دسترس کاربران دیگر شهرها قرار گیرد. این امر به معنای ارائه محتوای بازاریابی برند برای کاربران بی علاقه به کسب و کارمان خواهد بود. چنین امری برای کسب و کارهای محلی یک جلوه دیگر نیز دارد. وقتی کسب و کار ما در یک شهر خاص فعالیت دارد، سرمایه گذاری بر روی جلب نظر مشتریان در بازارهای دیگر غیرمنطقی خواهد بود بنابراین باید تمام توان مان را صرف جلب نظر مخاطب هدف محلی با هشتگ های مکان محور نماییم. 

استفاده از تعداد درست هشتگ ها

استفاده از تعداد درست هشتگ ها یکی از مهمترین نکات بازاریابی محسوب می شود. بسیاری از برندها شمار بسیار بالایی از هشتگ ها را مدنظر قرار می دهند. این امر مشکلات بسیار زیادی از نظر بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به همراه خواهد داشت. اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی محدودیت استفاده از ۳۰ هشتگ برای هر پست را در نظر قرار داده است. این امر به معنای محدودیت استفاده از هشتگ ها برای هر پست است. دسترسی به ۳۰ هشتگ برای هر پست به معنای ضرورت استفاده از این محدودیت نیست. اغلب اوقات افزودن ۳ تا ۵ هشتگ برای هر پست کافی خواهد بود. در غیر این صورت وضعیت بازاریابی برند به شدت پیچیده خواهد شد. 

وقتی تعداد هشتگ های یک برند زیاد باشد، کاربران انگیزه کافی برای مشاهده محتوای موردنظر را از دست می دهند. بدون تردید این امر تاثیرات بسیار منفی بر روی وضعیت برندها به همراه خواهد داشت، با این حساب باید نسبت به کاربست تعداد محدودی از هشتگ ها در هر پست اقدام کرد. 

استفاده از هشتگ های مختلف در حوزه بازاریابی اهمیت بالایی دارد. اگر کسب و کار شما دارای تجربه کافی در زمینه بازاریابی با استفاده از هشتگ ها نیست، استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله به اندازه کافی برای شروع کار کاربردی خواهد بود. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از بازاریابی در اینستاگرام در اقتصادالکترونیکی:
۷ راز موفقیت تبلیغات در اینستاگرام
چالش نگارش بیوگرافی مناسب برای برند در شبکه های اجتماعی
۶ ایده مدیریت بهتر صفحات در شبکه اجتماعی اینستاگرام
تکنیک های کاربردی بازاریابی ویدئویی در اینستاگرام
توصیه های بازاریابی در اینستاگرام برای کسب و کارهای مختلف
راز موفقیت برندهای برتر در اینستاگرام
۷ اشتباه بزرگ در استفاده تجاری از اینستاگرام

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا