اپلیکیشن و نرم افزارفناوری و کسب‌وکارهوش مصنوعی

هوش مصنوعی اپل در آینده نزدیک معرفی خواهد شد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
مهدی کهریزی

بر اساس گزارش جدید مارک گرمن از بلومبرگ، اپل در حال توسعه ابزارهای هوش مصنوعی است تا با OpenAI، گوگل و سایر شرکت‌ها رقابت کند.

شرکت فناوری اپل یک چت‌بات ساخته است که برخی از مهندسین آن به طور داخلی به این موضوع اشاره کرده‌اند که چیزی با نام “Apple GPT” در حال ساخت است. اپل هنوز استراتژی ارائه این فناوری برای معرفی به مصرف‌کنندگان را تعیین نکرده است، اما طبق گزارش‌ها، هدف اپل اعلام این موضوع به شکل رسمی و در سال آینده خواهد بود با مجله مایکت همراه باشید.

این گزارش می‌گوید که اپل چارچوب خود را به نام “Ajax” برای ایجاد مدل‌های زبان بزرگ ساخته است، که سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که خروجی آن چیزی مانند ChatGPT از OpenAI و Bard از گوگل است و حتی نتایج بهتری دارد. Ajax بر روی Google Cloud اجرا می‌شود و با استفاده از چارچوب یادگیری ماشین گوگل، JAX، ساخته شده است، طبق گزارش بلومبرگ. اپل از Ajax بهره می‌برد تا مدل‌های زبان بزرگ ایجاد کند و به عنوان پایه‌ای برای ابزار داخلی مانند ChatGPT عمل کند.

معرفی داخلی این چت‌بات به کارمندان اپل مدتی است که به دلیل نگرانی‌های امنیتی درباره هوش مصنوعی متوقف شده، اما در حال حاضر خبر رسیده که برای کارمندان بیشتری در دسترس قرار گرفته است و مراحل تست را پشت سر می‌گذارد. اگرچه برخی از کارمندان به چت‌بات دسترسی دارند، اما برای دسترسی به آن نیاز به تایید ویژه دارند. بلومبرگ گزارش می‌کند که هر نتیجه‌ای که چت بات در حال حاضر داشته باشد ممکن است برای توسعه محصول نهایی مورد استفاده قرار نگیرد.

کارمندان اپل از چت‌بات برای پروتوتایپ‌سازی محصولات استفاده می‌کنند. چت‌بات می‌تواند برای خلاصه‌سازی متن و پاسخ به سوالات بر اساس داده‌هایی که با آن آموزش داده شده است، استفاده شود و به نظر می‌رسد این ویژگی‌ها برای خود کارمندان اپل کاربردی باشند.

این چت‌بات به همان اندازه که Bard، ChatGPT و Bing AI کاربرد دارند، قابل استفاده بوده و هیچ ویژگی اضافی دیگری ندارد که آن را از چیزی که در حال حاضر تجاری‌سازی شده، متمایز کند.

شرکت اپل چند پست شغلی را در صفحه مشاغل خود برای جذب متخصصان هوش مصنوعی مولد منتشر کرده است. اپل به دنبال مهندسانی با “فهم قوی از مدل‌های هوش مصنوعی است و میخواهد کسب و کارش را در این زمینه گسترش دهد.

منبع: مایکت

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا