اپلیکیشن و نرم افزارسلامت و پزشکی هوشمندهوش مصنوعی

 اپلیکیشن ای‌آی سی‌اینگ (AI Seeing) مایکروسافت کمک به افراد نابینا با کمک هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

 اپلیکیشن «ای‌آی سی‌اینگ» (AI Seeing) اپلیکیشن جدید مایکروسافت به افراد نابینا و کم‌بینا کمک می‌کند تا با استفاده از دوربین‌های گوشی‌های هوشمند و ابزار‌های مجهز به هوش مصنوعی، بیشتر دنیای اطراف خود را درک کنند.

 اپلیکیشن «ای‌آی سی‌اینگ» (AI Seeing) مایکروسافت برای نخستین بار از امروز روی دستگاه‌های اندرویدی در دسترس است. شما می‌توانید آن را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید. هدف این اپلیکیشن رایگان، کمک به افراد نابینا و کم بینا است تا با کمک دوربین‌های گوشی‌های هوشمند و ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی، بیشتر دنیای اطراف خود را درک کنند.

مایکروسافت می‌گوید؛ اپلیکیشن اندروید از آخرین پیشرفت‌های این شرکت در زمینه هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کند و همان ویژگی‌های نسخه آی او اس را دارد. باتوجه به اینکه بیش از ۳ میلیارد کاربر اندروید در سراسر جهان وجود دارد، این برنامه می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی بسیاری از افراد کمک کند.

دیدن آخرین ویژگی‌های آی او اس با کمک بازخورد کاربران ساخته شد. مایکروسافت می‌گوید که این برنامه اکنون توضیحات دقیق‌تری از تصاویر ارائه می‌دهد. به طور پیش فرض این اپلیکیشن خلاصه‌ای کوتاه از آنچه یک عکس به تصویر می‌کشد ارائه خواهد داد. زمانی که کاربر روی آیکون اطلاعات بیشتر ضربه می‌زند، اپلیکیشن توصیف بسیار عمیق تری از تصویر ایجاد خواهد کرد. انگشت خود را روی صفحه حرکت دهید و اپلیکیشن می‌تواند مکان اشیاء مختلف را به شما بگوید. عکس‌ها را می‌توان از برنامه‌های دیگر نیز وارد کرد.

ویژگی دیگری که مایکروسافت به تازگی به دنبال بازخورد کاربران منتشر کرده امکان پرسیدن سوالاتی در مورد یک سند است. پس از اسکن یک سند، می‌توانید سوالات هوش مصنوعی را در مورد چیز‌هایی مانند آیتم‌های منو یا قیمت یک آیتم روی یک صورت حساب بپرسید. همچنین می‌توانید از آن بخواهید مقاله‌ای که اسکن کرده اید را خلاصه کند. این برنامه راهنمایی‌های صوتی در مورد نحوه اسکن یک صفحه چاپی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این اپلیکیشن راه‌های بسیار دیگری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با اشاره دوربین به سمت آن‌ها یا گرفتن عکس از چیزی، از دنیای اطراف خود باخبر شوند. به عنوان مثال، اپلیکیشن به محض برداشتن دوربین، متن کوتاهی را می‌خواند. این اپلیکیشن می‌تواند بارکد‌ها را اسکن کند و اطلاعات محصول مانند نام و جزئیات بسته بندی را در زمان در دسترس بودن ارائه دهد که می‌تواند به خصوص در زمینه مقابله با دارو مفید باشد.

علاوه بر این، این برنامه می‌تواند به شناسایی افراد (و حالات چهره آن ها)، پول رایج، رنگ‌ها و روشنایی کمک کند. همچنین قادر به خواندن متن‌های دست نویس به برخی زبان‌ها است.

این نرم‌افزار در روز جهانی افراد دارای معلولیت بر روی اندروید اجرا می‌شود. این اپلیکیشن در حال حاضر به ۱۸ زبان چک، دانمارکی، هلندی، انگلیسی، فنلاندی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، مجارستانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، نروژی، لهستانی، پرتغالی، روسی، اسپانیایی، سوئدی و ترکی در دسترس است. مایکروسافت قصد دارد این تعداد را در سال ۲۰۲۴ به ۳۶ زبان گسترش دهد.

منبع: آنا به نقل از انگجت

  •  اپلیکیشن ای‌آی سی‌اینگ (AI Seeing) مایکروسافت کمک به افراد نابینا با کمک هوش مصنوعی
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا