توسعه پایدار

سرمایه گذاری شرکت‌های فناوری بر روی انرژی پاک

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شرکت‌های ، شرکت‌های فناوری آمازون، متا و گوگل سه شرکت بزرگ دیجیتال تا پایان امسال میلادی، ۲۰ گیگاوات انرژی پاک خریداری کردند که ۴ گیگاوات بیشتر از هر سال دیگری است.

طبق آماری که به تازگی ارائه شده است ، شرکت‌های آمازون، متا و گوگل بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران آمریکا در زمینه انرژی بادی و خورشیدی محسوب می‌شوند.

انجمن نیروی پاک آمریکا (ACPA) در گزارش جدیدی توضیح می‌دهد در حالی که صنعت فناوری با خرید ۴۸ درصد از کل انرژی پاک، برای دیگر صنعت‌ها یک الگو محسوب می‌شود، دیگران نیز از این روند پیروی می‎‌کنند. مقدار انرژی پاک خریداری شده این شرکت‌ها در صنایعی مانند انرژی، مخابرات، غذا و نوشیدنی به طور متوسط سالانه ۷۳ درصد در دهه گذشته افزایش یافته و سرمایه‌گذاری در این زمینه، در ۴۹ ایالت آمریکا، از جمله واشنگتن و پورتوریکو گسترش یافته است.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

هزینه انرژی خورشیدی و بادی در دهه گذشته به ترتیب ۷۱ و ۴۷ درصد کاهش یافته است و حتی با وجود افزایش هزینه‌های قرارداد خرید برق (PPA) در سال ۲۰۲۲، شرکت‌های آمریکایی تا پایان سال ۲۰ گیگاوات انرژی پاک خریداری کردند که ۴ گیگاوات بیشتر از هر سال دیگری است.

شاید نکته شگفت‌انگیزتر این باشد که ۳۵ درصد از ظرفیت قراردادی خریداری شده توسط شرکت‌ها، از تگزاس به دست آمده است، ایالتی که به دلیل «رونق نفت» خود در اوایل قرن بیستم شناخته می‌شد.

جزئیات گزارش ACPA همچنین یک بار دیگر نشان می‌دهد که صنعت نفت امریکا ممکن است در سال ۲۰۲۳ دچار تزلزل شود. پیش از این نیز Business Today در گزارش دیگری گفته بود که داده‌های صنعت از کاهش تقاضا برای سوخت‌های فسیلی در سراسر کشور خبر می‌دهند.

به نظر می‌رسد شرکت‌های آمریکایی با این واقعیت کنار آمده‌اند که انر‌ژی پاک یک سرمایه‌گذاری ضروری، هرچند بلند مدت است. تاکنون، قرارداد مربوط به ۷۷.۴ گیگاوات (GW) انرژی پاک را بیش از ۳۰۰ شرکت بسته اند که برای تأمین انرژی ۱۰۰۰ مرکز داده یا ۱۸ میلیون خانه کافی است.

با وجود این سرمایه‌گذاری بزرگ، هنوز بیش از نیمی از این انر‌ژی قابل استفاده نشده است. با این حال، سخنگوی ACPA به CNBC گفته است که انتظار می‌رود این کار را «در سه سال آینده» انجام دهد.

منبع: صداوسیما

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

  • سرمایه گذاری شرکت‌های فناوری بر روی انرژی پاک
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا