شهر هوشمند

الزامات شهر هوشمند چیست؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

الزامات شهر هوشمند شامل زیرساخت های ارتباطی، آموزش شهروندی و کارکنان سازمان های خدمت رسان است تا بتوان ارایه و دریافت خدمات را بر بستر شبکه های اطلاعات رواج داد.

کلمه شهر هوشمند که در برنامه های انتخاباتی و مصاحبه هر روز شهرداران به چشم می خورد، تبدیل به ورد زبان بسیاری از مدیران میانی شهری شهرهای کشور ما شده است. اما با نگاهی به سرانه مطالعه در ایران می شود اطمینان داشته باشیم که بسیاری از متخصصان و مدیران شهری، هنوز درک درستی از شهر هوشمند و تفاوت آن با رشد هوشمند پیدا نکرده و تنها این واژه را بدون درک صحیح و یا اعتقاد و برنامه و تنها برای خوشنودی مقام مافوق خود تکرار می کنند. 

اصطلاح «شهر هوشمند» اندکی مبهم به نظر می رسد. برخی افراد از آن به عنوان شهری یاد می کنند که از ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره می برد تا خدمات عمومی را در اختیار شهروندان بگذارد و بعضی افراد دیگر بر این باورند که شهرهای هوشمند، فناوری اطلاعات و هر آنچه مربوط به آن می شود را مورد استفاده قرار داده تا هوشمندترین و کارآمدترین منابع را مورد استفاده قرار دهند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

در نتیجه می توانند هزینه استفاده از انرژی را به حداقل برسانند، نحوه ارایه خدمات را بهبود بخشند، کیفیت زندگی را ارتقا داده و آسیب رسانی به محیط زیست را به میزان قابل ملاحظه ای پایین بیاورند و البته تمام این اتفاقات را در سایه استفاده از نوآوری ها و به حداقل رساندن مصرف سوخت های کربنی محقق سازند. 

الزامات شهر هوشمند شامل زیرساخت های ارتباطی، آموزش شهروندی و کارکنان سازمان های خدمت رسان است تا بتوان ارایه و دریافت خدمات را بر بستر شبکه های اطلاعات رواج داد. رشد هوشمند هم نوعی رویکرد برای رشد حریم و محدوده شهرهاست که تمرکز بر رشد متوازن در مرکز شهر و حفظ و ارتقای ظرفیت های محلی و نواحی حومه به جای توسعه فیزیکی بی رویه دارد. 

منبع: تین‌نیوز

  • الزامات شهر هوشمند چیست؟

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا