حمل و نقل هوشمند

استقرار گسترده تاکسی‌های خودران در پایتخت چین

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

یک گروه فناوری اتومبیل‌های خودران در چین، مجوز لازم برای اجرای خدمات ربات تاکسی بدون راننده را دریافت کرده است.

گروه فناوری چینی بایدو و استارت‌آپ ماشین خودران به نام Pony.ai، مجوز راه‌اندازی خدمات ربات تاکسی بدون راننده را دریافت کردند، مجوزی که به این شرکت‌ها اجازه می‌دهد بیش از ۱۰۰ وسیله نقلیه را در منطقه‌ای در پکن، پایتخت چین، مستقر کنند.

روزنامه دولتی پکن دیلی روز پنجشنبه با استناد به مراسمی که توسط منطقه توسعه اقتصادی و فناوری پکن برگزار شد، گزارش این توافق را منتشر کرده است. گروه فناری بایدو نیز در بیانیه‌ای گفت که نتیجه این توافق، اولین استقرار تجاری سرویس Apollo Go در جاده‌ها خواهد بود.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

مشتریان می‌توانند یکی از ۶۷ خودرویی که برای خدمات روزانه در نظر گرفته شده اند را در بیش از ۶۰۰ نقطه که در مناطق تجاری و مسکونی شهر پکن واقع شده اند استفاده کنند.

Pony.ai که توسط شرکت تویوتا موتور پشتیبانی می‌شود، همچنین اعلام کرد که تاییدیه سرویس Xiaoma Zhixing خود را از پکن در حساب رسمی خود در ویبو دریافت کرده است. خودروسازان و شرکت‌های فناوری میلیارد‌ها دلار در زمینه اتومبیل‌های خودران سرمایه‌گذاری می‌کنند و هدفشان این است که در آینده صنعت حمل و نقل پیشتاز باشند.

افزایش منطقه‌های خدمات‌رسانی تاکسی‌های خودران

بایدو در ماه مه خدمات ربات تاکسی (RoboTaxi) بدون راننده را در مساحتی کوچکتر به وسعت ۲.۷ کیلومتر مربع در پارک شوگانگ پکن راه اندازی کرده بود. رابین لی، مدیرعامل این شرکت در آخرین عملکرد سه ماهه خود گفت که این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ سرویس Apollo Go را در ۶۵ شهر و تا سال ۲۰۳۰ در ۱۰۰ شهر راه اندازی کند.

گفتنی است هفته گذشته هم استارت‌آپ اتومبیل خودران چینی به نام AutoX که توسط گروه علی‌بابا حمایت می‌شود، اعلام کرد که منطقه تاکسی‌های خودران خود را گسترش داده است.

منبع: جوان به نقل از رویترز،

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا