سلامت و پزشکی هوشمند

استارتاپ های آسیایی به دنبال صدور گذرنامه واکسن

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

همزمان با توزیع واکسن کرونا در سراسر جهان و ضرورت آزمایش کرونا برای مسافرت های بین المللی، استارتاپ های آسیایی به دنبال استفاده از توانایی های فنی خود برای تهیه شناسه های سلامت دیجیتال، از جمله گذرنامه های واکسن هستند.

 در حالی که دولت ها هنوز در مورد گذرنامه های سلامت به نتیجه نرسیده اند و در این مورد بحث و تبادل نظر می کنند، برخی از شرکت ها، پیشگام سیاستمداران قدم بر می دارند. شرکت “مای هیلث دیری” (My Health Diary) یک شرکت نوپای اندونزیایی یکی از این نمونه ها است.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

این شرکت کار خود را با یک برنامه به نام “تله دکتر” (teledoctor) آغاز کرد که کاربران می توانستند با آن هفت روز هفته و ۲۴ ساعته با متخصصان بهداشتی صحبت کنند. اما پس از شیوع کرونا در اندونزی، این برنامه شروع به افزودن ویژگی های مربوط به همه گیری از جمله اخبار و وبینارها و همچنین توانایی رزرو آزمایش PCR و واکسیناسیون کرد.

اکنون این شرکت برنامه ای را برای صدور گذرنامه سلامت برای افراد واکسینه شده دارد .در این برنامه کاربران  با یک فناوری  مانند یک ساعت هوشمند برای نظارت بر سلامت و ارزیابی وضعیت آنها – از جمله سابقه واکسیناسیون – مجهز می کند  سپس می توان بارکدی را صادر کرد که نشان می دهد کاربر، واکسینه شده و مشکلی برای مسافرت ندارد.

یک شرکت سنگاپوری هم در حال حاضر برای حل این مشکل تلاش می کند استارتاپی را با کمک چند شرکت دیگر فناوری تهیه کند.

این شرکت که دارای تعداد زیادی ارائه دهنده استاندارد گذرنامه بهداشتی است، در اواسط آوریل اعلام کرد مسافرانی که با برنامه “کوممون پس”  (CommonPass) وارد فرودگاه های این کشور می شوند می توانند وضعیت سلامت خود را با اداره مهاجرت سنگاپور به صورت دیجیتالی تأیید کنند.

اما در ژاپن هم شرکت “جی وی ای” (GVE) توسعه دهنده پلت فرم پرداخت دیجیتال، قرار است به ایجاد یک استاندارد بین المللی برای گذرنامه های واکسن کمک کند. این شرکت تازه تاسیس مستقر در توکیو همکاری خود را با یک سازمان استاندارد جهانی برای فناوری اطلاعات و ارتباطات که اعضای آن شرکت های بزرگ و مطرحی مانند فیس بوک و گوگل هستند آغاز کرده تا به دنبال راه هایی برای ارائه گواهی سلامت برای سفرهای بین المللی باشد.

مسئولان این شرکت اعلام کرده اند هدف آنها همکاری با سایر شرکت ها برای تایید اصالت گذرنامه های واکسن است با این حال، دولت ژاپن تمایلی به پیوستن به  چنین گواهینامه هایی ندارد، زیرا این کشور در حال حاضر بر انجام آزمایش ها و عکسبرداری از افراد مشکوک متمرکز است.

منبع: ایرنا از روزنامه نیکی ژاپن،

بیشتر از پزشکی هوشمند در اقتصادالکترونیکی
فعالیت ۱۱۰۰ بیمارستان اینترنتی کرونا در چین
تجزیه و تحلیل سریع‌تر نمونه خون با کمک هوش مصنوعی
نگاهی به آینده؛ جایگاه کلان‌داده‌ها، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در حوزه مراقبت‌های بهداشتی
پلتفرم هوش مصنوعی IBM با هدف تولید ماده‌های جدید؛ ابزاری مفید برای تسریع ساخت دارو حتی برای کرونا!
توسعه هوش مصنوعی که با اسپیکر هوشمند و بدون تماس روی ریتم قلب نظارت می‌کند
هوش مصنوعی تحلیل ژنتیک را دقیق‌تر و سریع تر می‌کند
هوش مصنوعی با بررسی سیگنال‌های مغزی چهره‌های جذاب خلق می‌کند
ترفند هوشمند در مهار کرونا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا