انقلاب صنعتی چهارمفناوری و کسب‌وکار

نقش استارتاپ ها در مدیریت انقلاب چهارم صنعتی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
حمیدرضا حاجی اشرفی، کارشناس مطالعات ریسک و بیمه  

به منظور آشنایی با نقش استارتاپ ها در مدیریت انقلاب چهارم صنعتی و پدیده نوظهور آن در حال اوج گیری و تاثیر آن بر محیط کسب و کار جهانی و اقتصاد سطوح ملی لاجرم می باید ، این دو تحول بزرگ را مورد بحث و بررسی قرار دهیم .

 از ابتدای قرن ۱۵ هجری شمسی و آغازین سال های هزاره سوم میلادی اکو سیستم محیط کسب و کار جهانی تحت تاثیر دو استراتژی تغییرات بزرگ قرار گرفته است:

۱- برنامه ریزی کلان ناشی از توافقات کنترل ریسک های آب و هوایی ( النینو) تحت مدیریت متمرکز سازمان ملل متحد در حال پیاده سازی است.
۲- انقلاب چهارم صنعتی و پدیده نوظهور آن؛ هوش مصنوعی و تاثیرات آن بر پیشرفت علم و تکنولوژی
به منظور آشنایی با نقش استارتاپ ها در مدیریت  این دو رخداد بزرگ در حال اوج گیری و تاثیر آن بر محیط کسب و کار جهانی و اقتصاد سطوح ملی لاجرم می باید ، این دو تحول بزرگ را مورد بحث و بررسی قرار دهیم .

تحولات مختص کنوانسیونهای آب و هوایی :

تغییر اجباری و بدون گریز ، مصرف سوخت فسیلی به الگوی مصرف انرژی پاک ( سبز) تحول عظیمی در اقتصاد جهانی و کشورها ایجاد خواهد کرد. حذف تدریجی تکنولوژی مشاغل سنتی متکی بر انرژی های فسیلی بسیاری از بنگاههای تولیدی – صنعتی را دچار ورشکستگی و تعطیلی خواهد کرد .

بر اساس پیش بینی سازمان بین المللی کار ، ILO در دهه ۳۰ بیش از یک میلیارد شغل از بین خواهند رفت . موج بیکاری گسترده فراگیر می شود . جلوگیری از شکست توافقات ۱۹۰ کشور در پیمانهای کیوتو – پاریس – گلاسکو جدیت خاص را می طلبد . زیرا در صورت گرمایش زمین، بارانهای سیل آسا، خشکسالی به تخریب زیستگاه های انسانی منجر می شود. با ذوب شدن یخ های قطبی، بالا آمدن آب دریاها و زیر آب رفتن چند کشور و نابودی جلگه های ساحلی با ارتفاع پست که زیستگاه های وسیع انسانی و مزارع کشاورزی باعث مهاجرت گسترده جمعیت های انسانی و جنگ های ویران کننده خواهد شد .برای جلوگیری از ریسک های بزرگ مخرب تمدن بشری، جدیت دولت ها در اجرای توافقات کنترل ریسک های آب و هوایی تحت نظارت سازمان ملل متحد شروع شده را می طلبد. 

مقابله با ریسک های با منشا دو تحول بزرگ مورد اشاره در جهان، نیازمند برخورداری آموزش های نوین و مختص این تحولات و آگاهی، اندیشه، مهارت علمی، دانش مدیریت، سرمایه، قوانین و ناظرین جدی برای اجرا را می طلبد ،مسلما توانایی و برنامه ریزی کنترل این ریسک ها در کشورهای فرا صنعتی با کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته کاملا متفاوت است.

اولین و مهمترین گام برای همسویی و همگامی با تحولات تمدنی، آشنایی عموم افراد و نیروهای کار و کارآفرینان کشورمان نسبت به این دو انقلاب عظیم می باشد.

منبع: صفحه اقتصاد

  • نقش استارتاپ ها در مدیریت انقلاب چهارم صنعتی
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا