فناوری در خودرو

عکس؛ تجسم ابرخودروهای آینده با ابزار هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

به نظر می‌رسد خودروهای سوپراسپرت طراحی‌شده با ابزار هوش مصنوعی از آینده‌ای ترسناک و دیستوپیایی نوید می‌دهند.

شکل و شمایل دنیای آینده بر ما پوشیده است به جز احتمالاً بحث برقی‌سازی خودروها که از قبل آغاز شده و ضرب‌الاجل‌هایی نیز برای آن تعیین شده است.

اما خودروهای سوپراسپرت آینده به چه شکلی درخواهند آمد؟ مطمئناً امروزه چند ابرخودروی الکتریکی در بازار وجود دارد، اما این سؤال مطرح است که ابرخودرهای آینده خودروسازان محبوب چه ظاهری خواهند داشت؟

این دقیقاً همان سؤالاتی است که شرکت «Veygo» ارائه‌دهنده بیمه‌های موقت خودرو در بریتانیا به دنبال یافتن پاسخ‌هایی برای آنها بود.

این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی (AI) مجموعه‌ای از تصاویر را خلق کرد که ابرخودروهای آینده را مجسم می‌کند. این خودروها ظاهری ترسناک دارند و واقعاً تصور هوش مصنوعی از آینده عجیب و هولناک به نظر می‌رسد.

با مرور تصاویر می‌توان تصور کرد که این خودروها از آینده‌ای دیستوپیایی (ویران‌شهر) می‌آیند که در آن ثروتمندان دنیایی مملو از گرسنگی و یأس و نومیدی را غصب کرده‌اند و این خودروها را در گاراژ خود نگهداری می‌کنند. این ظاهر زیبایی ندارد، اما مطمئناً عجیب و ناشناخته به نظر می‌رسد.

برای مثال لامبورگینی شبیه یک آونتادور نامتعارف خلق شده در حالی که فراری شبیه یک ۴۸۸ پیستاست که از یک تصادف وحشتناک جان سالم به در برده است. پورشه ۹۱۱ نیز ظاهری ناخوشایند دارد اصولاً به این خاطر که هوش مصنوعی تصور می‌کرد که برند آلمانی بالاخره طراحی خود در آینده را تغییر خواهد داد.

ابزار هوش مصنوعی مورد استفاده در اینجا توسط یک لابراتوار تحقیقاتی مستقل با عنوان «Midjourney» که در زمینه طراحی، زیرساخت‌های انسانی و هوش مصنوعی تمرکز دارد، ایجاد شده است.

وب‌سایت این لابراتوار به کاربران اجازه می‌دهد ثبت نام کرده و از ربات هوش مصنوعی آن برای «تجسم» اشیاء استفاده کنند. شرکت Veygo نیز از این ابزار برای تجسم ابرخودروهای آینده بهره گرفت.

وب‌سایت لابراتوار هوش مصنوعی Midjourney برای حدود ۲۵ کاربرد مختلف رایگان است و اگر تمایل دارید از ابزار هوش مصنوعی استفاده کنید باید مشترک آن شوید.

لامبورگینی

استون مارتین

آئودی ار ۸

فراری

مازراتی

مک لارن

پورشه

منبع: خودروپرس ازسایت موتور وان

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا