حکمرانی و فناوری

الزامات جدید آمریکا برای جلوگیری از توسعه هوش مصنوعی چین

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

وزیر بازرگانی آمریکا می‌گوید: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم عاملین چین به سیستم‌های ابررایانشی ما برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی شان دسترسی دسته باشند.

دولت بایدن الزاماتی برای شرکت های ابررایانشی پیشنهاد کرده که طبق آن موسسات مذکور باید تعیین کنند آیا نهادهای خارجی برای آموزش مدل های هوش مصنوعی به مراکز داده آمریکا دسترسی دارند یا خیر.

 جیناریموند وزیر بازرگانی آمریکا در این باره می‌گوید: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم عاملین غیردولتی، چین یا افرادی که تمایلی به تعامل با آنها نداریم به سیستم‌های ابررایانشی ما برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی شان دسترسی دسته باشند. این درحالی است که ما برای صادرات تراشه محدودیت‌هایی وضع کرده ایم. همین تراشه‌ها در مراکز داده آمریکایی نیز به کار رفته اند بنابراین ما باید این مسیر را نیز ببندیم تا از فعالیت‌های احتمالاً مخرب جلوگیری کنیم.

باید خاطرنشان کرد دولت بایدن اقداماتی انجام داده تا اجازه ندهد چین از فناوری آمریکایی برای توسعه هوش مصنوعی مخصوص خود استفاده کند. قانون پیشنهادی جدید که «مشتری خود را بشناسید» نام گرفته، روز دوشنبه برای بررسی عموم مردم منتشر شده و به گفته ریموندو اهمیت زیادی دارد.

ریموندو در این باره می‌افزاید: آمریکا به سختی تلاش دارد تا اجازه ندهد چین به قدرت رایانشی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود دست یابد اما اگر این کشور بتواند قوانین را دور بزند و از سرویس ابر رایانشی ما برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی اش استفاده کند، چه اتفاقی می‌افتد؟

قوانین پیشنهادی شرکت‌های رایانش ابری آمریکایی را ملزم می‌کند از طریق برنامه‌های «مشتری خود را بشناسید» یا «شناسایی مشتریان» افراد خارجی که در سرویس‌های آنها حساب کاربری دارند و رایانش ابری آمریکایی را به کار می‌گیرند ردیابی کند. همچنین طرح مذکور استانداردی برای شناسایی کاربران خارجی تعیین می‌کند و از شرکت‌های رایانش ابری می‌خواهد تا به طور سالانه پیروی از قوانین را تضمین کنند.

به گفته ریموندو شرکت‌های ابررایانشی آمریکایی باید مسئولیت شناسایی مشتریانی که بزرگترین مدل‌های هوش مصنوعی را آموزش می‌دهند را تقبل کنند.

وزارت بازرگانی آمریکا تصمیم دارد به زودی پرسشنامه‌هایی را در این زمینه برای شرکت‌ها ارسال کند. به گفته ریموندو شرکت‌های ابر رایانشی ۳۰ روز مهلت دارند به این پرسشنامه‌ها پاسخ دهند.

منبع: مهر به نقل از رویترز

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا