۷ راهکار موثر در بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما
استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟
استراتژی بازاریابی دیجیتال یک برنامه عملیاتی برای دستیابی به اهداف بازاریابی دیجیتال شماست. استراتژی شما چگونگی دستیابی به اهداف را توضیح می دهد.
نمونه هایی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال شامل کمپین رسانه های اجتماعی است که شامل مشارکت با اینفلوئنسرها، یک استراتژی بازاریابی محتوا می باشد که از راهنماهای آنلاین برای هدایت سرنخ استفاده می کند، یا یک استراتژی بازاریابی رشد که با استفاده از رسانه های اجتماعی و ایمیل باعث ایجاد وفاداری مشتری می شود.
جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.
چرا استراتژی بازاریابی دیجیتال مهم است؟
ایجاد استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است. اگر با یک آژانس بازاریابی دیجیتال، مانند WebFX شریک هستید، به راحتی می توانید اعتماد کنید که یکی از کارهای اولیه آن ایجاد یک استراتژی هوشمند و رقابتی برای شرکت شما است.
بدون استراتژی های بازاریابی اینترنتی، کسب و کار شما برای دستیابی به اهداف خود نقشه ای ندارد. شما می دانید که چه کاری می خواهید انجام دهید اما نمی دانید چگونه؟ این موضوع منجر به راه اندازی یک کمپین بازاریابی دیجیتال می شود که نمی تواند نتیجه ای به همراه داشته باشد.
چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنیم
برند خود را تعریف کنید
برای تعریف نام تجاری و چگونگی ورود آن به تبلیغات آنلاین، از دستورالعمل های برند تجاری خود استفاده کنید. به نکات بی نظیر فروش خود (USPs)، نام تجاری و ارزش پیشنهادی خود فکر کنید.
- شخصیت های خریدار خود را بسازید
- استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود را انتخاب کنید
- بودجه بازاریابی دیجیتال خود را تعیین کنید
- استراتژی خود را طوفان فکری کنید
- کمپین های خود را راه اندازی کنید
- نتایج خود را پیگیری کنید
۷ استراتژی بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما
اکنون بیایید هفت استراتژی قدرتمند بازاریابی دیجیتال را برای شرکت ها بررسی کنیم:
بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) امروزه یکی از موثرترین اقدامات بازاریابی دیجیتال است.
سئو چیست؟
SEO فرآیند بهبود وب سایت شما است به طوری که رتبه بالایی در نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی و عبارات مربوط به کسب و کار شما دارد. هرچه کلمات کلیدی بیشتری رتبه بندی کنید و هرچه رتبه بالاتری کسب کنید افراد وب سایت و کسب و کار شما را بیشتر می بینند و با آن آشنا می شوند.
هدف سئو چیست؟
هدف سئو این است که بازدید بیشتری از اعضای مخاطب شما را به وب سایت شما هدایت کند. اینها مصرف کنندگانی هستند که به طور فعال در جستجوی محصولات و خدماتی هستند که شما ارائه می کنید و همچنین کاربرانی که در جستجوی اطلاعات بیشتری از محتوای مورد نظر هستند.
به عنوان مثال اگر شما یک محوطه ساز هستید، ممکن است از SEO برای افزایش رتبه خود در نتایج جستجو برای کلمه کلیدی “طراحی محوطه سازی مسکونی” و “علف های هرز چمن عادی” استفاده کنید. در حالی که این کلمات کلیدی اهداف مختلفی دارند، یکی معامله ای و دیگری اطلاعاتی، آنها مخاطبان شما را هدف قرار می دهند.
چرا از سئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم؟
وقتی صحبت از استراتژی های بازاریابی دیجیتال می شود، به SEO به صورت یک الزام نگاه کنید. چون هر عضو مخاطب مورد نظر شما را رهگیری می کند، مهم نیست که در کدام قسمت استراتژی شما قرار دارد. دلیل آن این است که تقریباً هر کاربر، جستجو محصول یا خدمات جدید خود را با موتور جستجو آغاز می کند.
به عنوان مثال، آیا می دانید که ۸۰ درصد از مصرف کنندگان، محصولات خود را بصورت آنلاین خرید می کنند؟ یا اینکه، پس از جستجوی چیزی، بیش از نیمی از کاربران یک شرکت یا محصول جدید را کشف می کنند؟ با داشتن SEO به عنوان یکی از استراتژی های بازاریابی آنلاین، می تواند یک قدم برای کسب و کار شما باشد.
برای تأکید بر سودمندی سئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، موارد زیر را در نظر بگیرید:
کمتر از ۱۰ درصد جستجوگران به صفحه دوم نتایج جستجو راه می یابند
بیشتر اوقات، هنگامی که یک کاربر در گوگل جستجو می کند، از صفحه اول به صفحه دوم نمی رود. چرا؟ چون چیزی را که به دنبال آن هستند پیدا می کنند، به این معنی که کسب و کار شما در صفحه اول نتایج جستجو جایگاهی مهم دارد.
بیش از ۳۰ درصد جستجوگران روی اولین نتیجه کلیک می کنند
با وجود بسیاری از کاربران که پاسخ های خود را در اولین لیست نتایج جستجو پیدا می کنند، واضح است که شما نمی توانید در صفحه دوم سایت خودتان را رتبه بندی کنید. حتی اگر آنچه را که مردم به دنبال آن هستند داشته باشید، از دید آنها پنهان هستید.
با استفاده از خدمات SEO مبتنی بر عملکرد به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی آنلاین خود، می توانید مشتریان بیشتری جذب کرده و درآمد بیشتری کسب کنید.
آیا می خواهید سئو را به استراتژی بازاریابی دیجیتال خود اضافه کنید؟
تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)
استراتژی بازاریابی آنلاین قدرتمند و مقرون به صرفه دیگر تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) است.
PPC چیست؟
PPC نوعی تبلیغات پولی است که به یک سیستم مبتنی بر حراج متکی است.
با PPC، شما کلمات کلیدی را که می خواهید تبلیغات شما در آن نمایش داده شود پیشنهاد می دهید، هنگامی که جستجوی کاربر شامل کلمه کلیدی شما است تبلیغات شما برایشان نمایش داده می شود، این تبلیغات در بالای نتایج جستجو، بالاتر از لیست های سایت های دیگر ظاهر می شوند.
اگر کاربری تصمیم بگیرد روی تبلیغات شما کلیک کند، هزینه آن کلیک را باید پرداخت کنید. به عبارت دیگر، شما هزینه فضای تبلیغات را نمی پردازید و فقط برای نتایج آن پول پرداخت می کنید.
هدف PPC چیست؟
هدف PPC دستیابی به جستجوگران بیشتر است ، به این معنی که آنها آماده خرید محصولات یا خدمات شما هستند. وقتی آنها روی تبلیغ شما کلیک می کنند، به صفحه مقصد شما می رسند.
چرا از PPC به عنوان یک استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم؟
PPC یکی از مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغاتی با هزینه است. برای بسیاری از مشاغل تازه شروع به کار با بازاریابی دیجیتال PPC یک استراتژی بازاریابی آنلاین است. این وب سایت شما را به بالای نتایج جستجو می رساند، که اگر رتبه بندی نتایج جستجوی شرکت شما چندین صفحه باشد، می تواند به شما کمک کند.
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوایی امروزه یکی دیگر از استراتژی های بازاریابی آنلاین برای شرکت ها است.
بازاریابی محتوا چیست؟
در بازاریابی محتوا، کسب و کار شما متمرکز بر دستیابی، تعامل و ارتباط با مصرف کنندگان از طریق محتوا است. این محتوا که می تواند شامل فیلم ها، پست های وبلاگ، اینفوگرافیک و موارد دیگر باشد، مقادیری را در اختیار کاربران قرار می دهد.
به عنوان مثال، اگر مشاغلی در زمینه فروش لوازم اسکی و اسنوبرد اداره می کنید، می توانید مقاله ای درباره آنچه که یک مبتدی برای اولین تجربه استفاده خود به آن نیاز دارد بنویسید. می توانید مقالاتی در مورد نحوه مراقبت از اسنوبرد و اینکه چه لوازم جانبی می تواند به بهبود عملکرد اسکی کمک کند بنویسید.
با استفاده از این بازاریابی محتوا کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار می دهید.
هدف بازاریابی محتوا چیست؟
هدف کلی بازاریابی محتوا به عنوان یک استراتژی رسانه دیجیتال، ارائه اطلاعات ارزشمند به مخاطبان هدف شما، افزایش بازدید است. از نقطه نظر فنی، بازاریابی محتوا بر روی بهینه سازی محتوای شما و موتورهای جستجو برای بهبود دید شما در نتایج جستجو متمرکز است.
چرا باید از بازاریابی محتوا به عنوان یک استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده کرد؟
بازاریابی محتوا با قابلیت ارتباط با مخاطبان همچنین نرخ تبدیل دو برابر وب سایت، یک استراتژی هوشمند بازاریابی دیجیتال برای استفاده است. بهترین قسمت این است که ۶۲ درصد کمتر از تلاش های بازاریابی سنتی است.
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی از طریق ایمیل یکی از مقرون به صرفه ترین استراتژی های بازاریابی آنلاین است.
ایمیل مارکتینگ چیست؟
بازاریابی از طریق ایمیل بر حفظ مشتریان و همچنین به دست آوردن مشتریان جدید متمرکز است. این یک روش عالی برای ایجاد آگاهی از نام تجاری، بالا بردن کلاس کاری شرکت شما و تشویق خریدهای مکرر است.
هدف بازاریابی از طریق ایمیل چیست؟
هدف اصلی بازاریابی از طریق ایمیل به عنوان یک مبتکر بازاریابی دیجیتال این است که در ذهن مشتریان باقی بماند و اطلاعات مفیدی مانند اخبار مربوط به صنعت و محتوای شخصی مانند کوپن های محصول را به مشتریان فعلی ارائه دهد که باعث بازگشت آنها می شود.
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
استراتژی بازاریابی اینترنتی برای مشاغل در حال رشد، بازاریابی در شبکه های اجتماعی است.
بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیست؟
بازاریابی شبکه های اجتماعی بر ایجاد آگاهی از برند و افزایش تبادل ها متمرکز است. یک کمپین بازاریابی در شبکه های اجتماعی، بسته به مخاطب هدف شما و تنظیمات ترجیحی آنها، می تواند یک یا چند رسانه اجتماعی را نشان دهد.
چند مورد از محبوب ترین رسانه های این استراتژی بازاریابی اینترنتی عبارتند از:
- فیسبوک
- توییتر
- لینکدین
- اینستاگرام
- پینترست
این استراتژی علاوه بر بازاریابی شرکت شما در شبکه های اجتماعی، غالباً روی تبلیغات نیز متمرکز است.
هدف بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیست؟
هدف اصلی بازاریابی در شبکه های اجتماعی افزایش آگاهی و تبدیل برند و همچنین ایجاد و حفظ اعتبار شرکت شما است. به همین دلیل بازاریابی در شبکه های اجتماعی بر ایجاد محتوای اطلاعاتی و تبلیغاتی، به علاوه تعامل با کاربران در سیستم عامل های مختلف تمرکز دارد.
چرا باید از بازاریابی در شبکه های اجتماعی به عنوان یک استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده کرد؟
کمتر از ۳۰ درصد شرکت ها از رسانه های اجتماعی را به عنوان یک استراتژی بازاریابی استفاده می کنند، فرصت بی نظیری برای مشاغل سرمایه گذاری در آن وجود دارد. حتی بهتر بیش از ۲۵ درصد از وقت کاربر در اینترنت به شبکه های اجتماعی اختصاص می یابد، به این معنی که این یک خروجی عالی برای کسب و کار است.
بازاریابی ویدیویی
بازاریابی ویدئویی یکی دیگر از استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای مشاغلی است که قصد دارند درآمد کسب کنند.
بازاریابی ویدئویی چیست؟
از طریق بازاریابی ویدئویی، شرکت شما توانایی و درآمد و فعالیت های خود را گسترش می دهد. مانند بازاریابی محتوا و همچنین بازاریابی از طریق ایمیل کسب و کار شما روی ایجاد فیلم های اطلاعاتی و ارزشمند برای مخاطبان هدف خود تمرکز دارد.
هدف بازاریابی ویدئویی چیست؟
بازاریابی ویدئویی بر بهبود آگاهی از برند، نرخ تبدیل و درآمد شرکت متمرکز است. این اهداف را با ایجاد محتوای ارزشمند و با کیفیت بالا برای کاربران محقق می کند. این استراتژی، مانند بهینه سازی جستجوی صوتی، رفتارهای فعلی کاربر را نیز مشخص می کند.
چرا از بازاریابی ویدئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده می کنید؟
با قابلیت بهبود نرخ تبدیل بازاریابی ویدئویی در حال تبدیل شدن به یک استراتژی بازاریابی آنلاین است. همچنین یک افزودنی عالی برای بازاریابی از طریق ایمیل و بازاریابی محتوا است که هر دو از استفاده از فیلم بهره مند می شوند.
حدود ۹۰ درصد از کاربران برای تصمیم گیری در مورد خرید، اعتبار فیلم را قبول می کنند
مانند بازاریابی محتوا، فیلم های شما نیز می توانند بر خریدهای کاربران تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، یک ویدئو چگونگی نحوه استفاده از محصولی می تواند کاربران را متقاعد کند که محصول شما بهترین محصول برای تجارت یا سبک زندگی آنها است. اگر شرکت شما در بازاریابی تأثیرگذار سرمایه گذاری کند ، فیلم تأثیرگذار همچنین می تواند کاربران را ترغیب کند تا شما را انتخاب کنند.
منبع: مثلث
بیشتر از دیجیتال مارکتینگ در اقتصادالکترونیکی:
ترندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای نیمه دوم سال ۲۰۲۱
سئوی یوتیوب با هدف بهبود رتبه ویدئوهای برند
تحول بازاریابی محتوایی و نقش هوش مصنوعی
کاربردهای هوش مصنوعی در ارزیابی تجربه مشتریان از برند
ظهور شبکه های اجتماعی جدید در عرصه بازاریابی
چطور کسب و کار خود را با کمک دیجیتال مارکتینگ توسعه بدهیم؟
بازاریابی در شبکه های اجتماعی با تقویم محتوایی+ویدیو
بازاریابی بصری و نکاتی که هر بازاریابی باید بداند
بازاریابی در شبکه های اجتماعی با برنامه ریزی ۱۰ مرحله ای
اشتباهات بازاریاب های دیجیتال در تحلیل داده
بررسی ۳ راهکار کاربردی؛ چگونه تبدیل به اینفلوئنسر کسب و کارمان شویم؟
۱۰ راز افزایش تعامل با مخاطبان در شبکه های اجتماعی