کدام پیامرسانهای ایرانی قابلیت تماس صوتی دارند؟
اتصال متقابل اپراتورها با پیامرسانها از طریق تماس صوتی برای پیامرسانهای اجتماعی داخلی که اعضای آنها به پنج میلیون کاربر رسیده باشد فراهم شده است.
به گزارش اقتصاد الکترونیکی از ایسنا، پس از فیلتر شدن پیامرسان خارجی تلگرام در چندین مرحله، مهاجرت کاربران ۵۰ میلیونی به پیامرسانهای دیگر از جمله نمونههای مشابه خارجی و داخلی آغاز شد. اگرچه هنوز تعداد کاربران پیامرسانهای داخلی با رقبای خارجیشان قابل مقایسه نیست، اما برخی افراد استفاده از امکانات ابزارهای بومی را به ابزارهای خارجی ترجیح میدهند.
امکان پرداخت از طریق پیامرسانهای بومی از مواردی است که نسبت به پیامرسانهای خارجی، برای این ابزارهای داخلی برتری ایجاد میکند. اکنون برخورداری از امکان تماس صوتی برای پیامرسانهای بومی هم میتواند ویژگی دیگری باشد که کاربران را به استفاده از این ابزارها تشویق کند.
حسین فلاح جوشقانی -معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- چندی پیش با اشاره به مصوبهی شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد اپراتورها موظفند خدمات لازم برای برقراری امکان Call out در پیامرسانها را برای آنها فراهم آورند و تعرفه این تماسها نصف تماس عادی خواهد بود.
در این راستا و به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فلاح جوشقانی با اشاره به تصویب این مصوبه در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، گفت: در این مصوبه چارچوب های فنی و الزامات تعهدات اپراتورها مشخص شده است. بر اساس این مصوبه، موضوع اتصال متقابل اپراتورها با پیامرسانها با توجه به مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای پیامرسانهای اجتماعی داخلی که اعضای آنها به پنج میلیون کاربر رسیده باشد فراهم شده است.
رییس رگولاتوری اعلام کرده که پس از ابلاغ مصوبه “ضوابط و تعرفه اتصال متقابل پیام رسان های اجتماعی داخلی” به اپراتورهای تلفن همراه، امکان برقراری تماس صوتی از طریق پیام رسان ها با شبکه این اپراتورها برقرار می شود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره تعرفه تماس صوتی پیامرسانها با اپراتورهای تلفن همراه گفت: تعرفه تماسهای صوتی در پیامرسانهای داخلی، نصف تعرفه تماس عادی بین دو اپراتور تلفن همراه است.