اینترنت اشیافناوری در خودرو

فناوری اینترنت اشیا این بار به‌خدمت مکانیک‌ها و سرویس‌کاران می‌آید

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مهندسان دپارتمان فورد پرو در آلمان برای جلوگیری از گم شدن ابزارآلات و لوازم تکنسین‌ها یک ایده جالب دارند. این مهندسان نوعی ردیاب کوچک ساخته‌اند که می‌توان آن را به‌دستگاه‌های مختلف متصل کرد. این ردیاب به‌بلوتوث و GPS مجهز است و امکان اتصال به‌خودروهای ساخت شرکت فورد را دارد.

پس از اتصال به‌خودرو، ردیاب به‌سرور مرکزی فورد وصل می‌شود و از این طریق تکنسین‌ها می‌توانند مکان دقیق آن‌ها را همواره مشاهده کنند. برای مشاهده مکان ابزارآلات، کافی است کارکنان و تکنسین‌های شرکت به‌یک کامپیوتر، نمایشگر سیستم اینفوتینمنت خودرو یا تلفن‌همراه یا تبلت دسترسی داشته باشند.

بد نیست بدانید برای این ردیاب، مهندسان فورد پرو یک اپلیکیشن اختصاصی طراحی کرده‌اند. ردیاب ابداعی فورد پرو مکان زنده و دقیق هر ابزار را روی نقشه برای ‌تکنسین‌ها نمایش می‌دهد.

علاوه‌بر این امکان طبقه‌بندی ابزارها بر مبنای دسته‌هایی چون خودرو، انباری، نوع و نام ابزار وجود دارد. همچنین درصورت نیاز، دسته‌بندی‌هایی مثل «کاری»، «شکسته» و «نگهداری» نیز در دسترس است.

فورد معتقد است دسترسی به‌فهرست کامل ابزارآلات و اطلاع از مکان دقیق آن‌ها، بارگیری و چک کردن موجودی را شتاب می‌بخشد.

در کنار آن‌چه گفته شد، جابه‌جایی و حمل لوازم از نقطه‌ای به‌نقطه دیگر با سرعت بیشتر و راندمان بهتری انجام می‌شود. طبق داده‌های آماری فورد، هرشرکت به‌طور میانگین در هرکدام از پروژه‌های خود لوازم و ابزارآلاتی به‌ارزش ۴۵۰ یورو را از دست می‌دهد.

از این رو ردیاب ابداعی دپارتمان فورد پرو می‌تواند درمقیاس بزرگ از ضرر و زیان هنگفت جلوگیری کند.

منبع: دنیای خودرو

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا