حکمرانی و فناوریشهر هوشمند

پیشروی به سمت شهر الکترونیک را در دستور کار خود قرار دهید

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خطاب به شهرداران استان

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از شهرداران استان خواست پیشروی به سمت شهر الکترونیک را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از صدا و سیما ؛ مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید براینکه امروز شهرداری‌ها در بخش‌های مختلف فرهنگی اجتماعی و اقتصادی بستر ساز هستند بر لزوم پیشروی به سمت شهرداری‌های شیشه‌ای تاکید کرد وافزود: این امر موجب اعتماد مردم و ارتقا سرمایه اجتماعی خواهد شد.

جمالی نژاد به مسئولیت پذیری مدیران و انضباط مالی به عنوان یک امر مهم در حوزه مدیریت شهری اشاره کرد وافزود: اگر مدیران شهرداری مسئولیت پذیر بوده و انضباط مالی وجود داشته باشد و تمام امور شهرداری به نوعی شفاف شود، قطعا اعتماد مردم و به تبع سرمایه اجتماعی افزایش می‌یابد و همین امر موجب تسهیل پیشبرد امور شهری می‌شود.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر لزوم حرکت به سمت شهرداری‌های شیشه‌ای تاکید کرد و افزود: این نوع شهرداری‌ها هستند که اعتماد مردم را افزایش می‌دهند و حس تعلق آن‌ها را به شهر و شهرداری بالا می‌برند.

معاون وزیر کشور پیشروی به سمت شهر الکترونیک را سیاست مهم دیگر شهرداری‌های کشور دانست و افزود: کرونا علی رغم معضلاتی که به همراه داشت، در بحث ارتقا زیرساخت‌های الکترونیک و تسریع در ایجاد شهر الکترونیک نقش موثری داشت و باید از این فرصت استفاده کرده و به این روند سرعت بدهیم.

جمالی نژاد از ارتقا آموزش شهروندی هم به عنوان یکی از سیاست‌های مهم شهرداری‌های کشور یاد کرد وافزود: آموزش شهروندان در تمام حوزه‌های شهری هزینه‌های شهر را کم کرده و از این طریق به وضعیت مالی شهرداری‌ها کمک می‌کند.

معاون وزیر کشور همچنین از برون سپاری برخی وظایف شهرداری‌ها به عنوان یکی از دیگر از سیاست‌های مهم در حوزه مدیریت شهری یاد کرد وافزود: شهرداری‌ها با درآمد اندک خود نمی‌توانند به تمام امور شهر رسیدگی کنند ونیاز است در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

جمالی نژاد در ادامه با اشاره به تسریع در پیشرفت پروژه‌های عمرانی کشور علی رغم شرایط تحریم و کرونا گفت: در هفته دولت امسال ۱۸ هزار پروژه عمرانی شهری با صرف ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید که اقدام قابل توجهی است.

معاون وزیر کشور در ادامه اشاره‌ای هم به مشکلات شهرداری‌های کرمانشاه داشت و افزود: این آمادگی را داریم که به شهرداری‌هایی که تاکنون از تسهیلات بانکی برای پیشبرد پروژه‌های شهری خود استفاده نکرده اند، کمک کرده و زمینه ارائه این تسهیلات را در کوتاهترین زمان ممکن برای آن‌ها فراهم کنیم.

جمالی نژاد با اشاره به کمبود تجهیزات و ماشین آلات در شهرداری‌های استان، نیز گفت: در حال حاضر ۱۳۰۰ شهرداری و ۳۷ هزار دهیاری در کشور داریم و سالانه تنها حدود ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات خریداری می‌شود و توزیع این تعداد میان این همه شهرداری و دهیاری قطعا کار دشواری است و نهایتا به هر استان چند دستگاه تعلق گیرد.

وی افزود: در همین راستا تفاهم نامه‌ای با برخی استان‌های محروم از جمله سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی منعقد کردیم که بر اساس آن سازمان شهرداری‌ها یک سوم، استانداری یک سوم و شهرداری هر شهر یک سوم اعتبار برای خرید ماشین آلات شهرداری مربوطه اختصاص دهند.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا