سلامت و پزشکی هوشمند

هوش مصنوعی از بانوان باردار مراقبت می کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

سامانه خودمراقبتی هوشمند برای دوران بارداری بانوان توسط محققان کشور تولید شد.

هوش مصنوعی فناوری کلیدی است که در سامانه خودمراقبتی هوشمند به کار رفته است. 

این محصول یک مجموعه یکپارچه از تجهیزات پزشکی و اپلیکیشن تلفن همراه است که به هوشمند شدن مراقبت‌های بارداری کمک می‌کند. راهکاری که ارتباط موثر پزشک با بیمار و آرامش خاطر بیماران را هدف قرار داده است.

اندازه‌گیری و ثبت هوشمند شاخص های سلامت، یادآوری زمان اندازه گیری‌ها و ویزیت‌های زمان بارداری و دارو، اشتراک گذاری پرونده سلامت، تحلیل روند سلامت، امکان پایش سلامت، ارائه محتوای آموزشی و پیشنهادات شخصی سازی شده، اطلاع رسانی شرایط مادر به اقوام در مواقع لزوم و نمایش تغییرات بدن مادر برخی از ویژگی‌های این سامانه است.

این سامانه ۴ محصول جانبی دارد. دستگاه‌های اندازه گیری فشار خون،  قند خون و ضربان قلب جنین. ترازو نیز محصول جانبی دیگر آن است. داده‌های اندازه گیری شده توسط دستگاه‌ها توسط سخت افزار هوشمند به تلفن همراه فرد منتقل می‌شود.

پس از آن این داده‌ها با فناوری هوش مصنوعی به کار رفته در سامانه تحلیل شده و اگر مشکلی وجود داشته باشد برای پزشک فرد ارسال می‌شود. یک پنل هم برای پزشک فرد تعریف شده است و ارسال اطلاعات به او از طریق این پنل انجام می‌شود.

البته استفاده از آن متخصص بانوان باردار نیست و قابل تعمیم برای تمام افراد است.  با این محصول فرهنگ خودمراقبتی گسترش می‌یابد و آرامش و امنیت خاطر در خانواده بیماران ایجاد می‌شود. همچنین حذف خطای انسانی در جمع آوری داده‌های سلامت از مزایای دیگر تولید این محصول فناورانه است.

منبع: مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری،

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا