هنر و فناوری

چرا نویسنده نباید از هوش مصنوعی استفاده کنند؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
محسن محمد رضایی

چقدر برای شما مهم است اخباری که می خوانید را یک انسان نویسنده نوشته باشد یا هوش مصنوعی؟ مانند بسیاری از مردم، تمایل دارم در مورد راه‌هایی فکر کنم که هوش مصنوعی چگونه می‌تواند در بهتر یا بدتر شدن دنیای ما اثر گذار باشد.

 اما این موضوع برای من وقتی شخصی‌تر شد که هیئتی را برای باشگاه مطبوعاتی سانفرانسیسکو در مورد هوش مصنوعی و روزنامه‌نگاری همراهی کردم و با تعدادی از نویسندگان دیگر در مورد اینکه چگونه فناوری در حال تغییر حرفه ما است صحبت کردم.

از آنجایی که ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند «OpenAI’s DALL-E» و «ChatGPT» به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند و تصاویری واقعی و متون انسان‌گونه ایجاد می‌کنند، اتاق‌های خبر و روزنامه‌نگاران مستقل مجبور شدند تا به‌سرعت با آن سازگار شوند.

اما این کمکی نمی‌کند که صنعت پر فراز و نشیب ما با اخراج فراوان مواجه نشود که می‌تواند خبرنگاران شاغل را مجبور کند تا با امکانات کمتر، کارهای بیشتری انجام دهند.

فناوری هوشمندFanahoosh” آخرین به روزترین محتوی در هنر وفناوری

همه اینها سه‌شنبه عصر در ذهن من بود، وقتی از روزنامه‌نگاران رسانه‌هایی از جمله رویترز و خبرگزاری فرانسه خواستم توضیح دهند که چگونه با هوش مصنوعی تعامل می‌کنند. پاسخ یکی از اعضای میزگرد مرا غافلگیر کرد. مایکل نونیز مدیر تحریریه «VentureBeat» توضیح داد که از فناوری «Bing Chat» مایکروسافت استفاده می‌کند تا به ویرایش و نوشتن مقالات کمک کند.

فناوری «Bing Chat» مایکروسافت

او گفت به عنوان یک ویرایشگر می‌تواند از چت‌بات برای پردازش و خلاصه کردن اطلاعات در چند ثانیه استفاده کند و  ساعت‌ها در وقت صرفه جویی کند، او همچنین افزود که انگار که یک نفر دیگر هم در تیم حضور دارد.

نونیز گفت: «VentureBeat» خبرنگاران را تشویق می‌کند تا از ابزارهای هوش مصنوعی قدرتمندی که در حال حاضر در دسترس هستند استفاده کنند، و بخشی از مقاله‌ را با استفاده از ربات چت بنویسند؛ به شرطی که درست باشد و به طور مستقل تأیید شده باشد.

او گفت: اگر بخواهم صادق باشم، فکر نمی‌کنم خوانندگان ما به این موضوع اهمیت دهند، اگر می‌خواهید توییت کنید و بپرسید.

زمان زیادی را صرف فکر کردن درباره صحبت‌های نونیز کردم، مخصوصاً که همین چند ماه پیش نشریات «CNET» و «Men’s Journal» تعداد زیادی از اشتباهات نوشته شده با هوش مصنوعی را تصحیح کردند.

من مطمئن نیستم که پاسخ‌های کافی داشته باشیم، اما واضح است که نام نویسنده، منبع، و افشاگری‌ها به خوانندگان کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند که چقدر به اطلاعات اعتماد کنند. این امر امروزه با فراوانی اطلاعات نادرست، حیاتی‌تر شده و فراموش نکنیم که جدیدترین چت‌بات‌ها و تولیدکننده‌های تصویر، تولید محتوای جعلی با ظاهری قابل‌قبول را آسان‌تر از همیشه کردند.

چنین افشاگری‌هایی ممکن است برای من اهمیت مضاعف داشته باشد، زیرا من هم خواننده هستم و هم خبرنگار، اما به نظر من تنها کسی نیستم که می‌خواهم بدانم چه کسی نویسنده خبری است که می‌خوانم.

منبع: اکوایران به نقل از بلومبرگ

  • چرا نویسنده نباید از هوش مصنوعی استفاده کنند؟

   ” اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا