پیشنهاد سردبیر

نحوه اطمینان از موفقیت در زنجیره تأمین

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

با توجه به همه گیری بیماری کووید ۱۹ و تاثیر آن روی زنجیره تامین، بهره بردن از فناوری پیشرفته  و انجام واکنش در زمان واقعی به تحولات بازار بیش از پیش لازم و مهم است.

 سایت «سوپلای چِین دیجیتال» نوشت: مقاله  موسسه گارتنر تحت عنوان «Supply Chain Digital» بررسی می کند: چه مواردی می تواند به موفقیت زنجیره تأمین بینجامد؟

فرحناز سپهری؛ تحلیل بازار

در حالی که شیوع بیماری کووید ۱۹، زنجیره های تأمین را در سراسر جهان مختل کرده است، فرصتی را برای رهبران زنجیره تأمین فراهم کرده تا پیشرفت های  مهم را دمورد توجه قرار دهند. از این رو تحلیلگران گارتنر در مورد مهمترین کارهایی که باید برای پیشبرد عملیات زنجیره تأمین در سالهای آینده مورد توجه قرار گیرد،  به تجزیه و تحلیل پرداخته اند.

در زیرساخت های دیجیتال سرمایه گذاری کنید

نوها توهامی، معاون و تحلیلگر برجسته گارتنر، معتقد است که بسیاری از  رهبران زنجیره تأمین تلاش کرد ه اند تا با شرایط   بازار خود را  تطبیق دهند و این امر  باعث شد تا ضرر کمتری ببینند. وی اظهار داشت: این بیماری همه گیر، نیاز به زنجیره های تأمین داده-محور را آشکار کرده است. بسیاری از سازمان های زنجیره تأمین تلاش کردند تا به تغییرات پویایی بازار پاسخ دهند. به طوری که اکنون باید تلاش خود را برای دیجیتالی کردن زنجیره های تأمین خود پیش ببرند و تسریع کنند.

توهامی افزود: این به معنای سرمایه گذاری بیشتر در تجزیه و تحلیل پیشرفته، هوش مصنوعی و زیرساخت های داده است. همچنین به معنای اتخاذ گسترده تر تصمیم گیری به صورت اتوماتیک در زمان واقعی در زنجیره تأمین است و این موضوع به معنای این است که ارتقای استعدادهای زنجیره تأمین برای همسویی با فناوری را می طلبد. در عین حال که این تلاشها برای تحمل و بهبودی از اختلالات بعدی ضروری است.

پرورش استعداد، کار تیمی و همکاری با یکدیگر


این درحالی است که دیوید گونزالز، معاون تحقیقات، گارتنر، تصدیق می کند که فناوری به متخصصان آینده زنجیره تأمین امکان می دهد زنجیره های تأمین پایدارتر و مقاوم تر را طراحی و ایجاد کنند، با این حال، فناوری در نهایت هرگز جایگزین عامل انسانی زنجیره تأمین را نخواهد گرفت.

وی معتقد است این مردم هستند که زنجیره تأمین را هدایت می کنند در عین حال که گسترش دیجیتالیزاسیون، اتوماسیون و روباتیک در زنجیره تأمین نیاز به توسعه متخصصان با استعداد، بیشتر از همیشه وجود دارد.

کن چادویک، معاون تحقیقات، گارتنر، معتقد است که بزرگترین چالش های موفقیت زنجیره تأمین اغلب مربوط به همکاری و اتخاذ تصمیم گیری ها در زمینه  راه حل های عملکردی است.
چادویک گفت: زنجیره های تأمین نیاز به ایجاد تغییرات دارند تا  به شکلی ایجاد شوند، که  بتوانند با ایجاد شبکه های اجتماعی داخلی برای اشتراک گذاری اطلاعات و اهداف، استخدام؛ مهارت آموزی برای اطمینان از هدایت و توانمندی افراد بیشترین بهره را داشته باشد.

چشم انداز تان را توسعه و پیاده سازی کنید

مایک بورکت، معاون و تحلیلگر برجسته، گارتنر می گوید: مهمترین مساله برای پیشرفت زنجیره تأمین، تبدیل چشم انداز به یک هدف ارزشمند است. 
وی ادامه داد: گرچه ممکن است این مساله ساده به نظر برسد، اما می بینیم که بسیاری از رهبران زنجیره تأمین تلاش می کنند تا این اتفاق بیفتد. تبدیل دیدگاه به ارزش نیاز به مسایل فراتر از اعمال و کارهای روزمره دارد. این امر نیاز مند این است که  بر موانع بسیاری در طول مسیر غلبه کرد، از جمله مقاومت در برابر تغییر و ترس از شکست. رهبران زنجیره تأمین باید بتوانند استعداد لازم و روابط سازمانی را توسعه دهند، تا یک چشم انداز  قوی زنجیره تأمین را به ارزش تبدیل کنند.

حمایت از محیط زیست

تام انریت، معاون تحقیق، گارتنر، توضیح می دهد که مصرف کنندگان نگرانی های زیاد خود را در مورد اثرات زیست محیطی محموله های بسته بندی مطرح کرده اند. مصرف کنندگان به دنبال انجام سفارشات خود در تعداد محموله های کمتری و خواهان استفاده از  حداقل  بسته بندی  هستند. در این میان شرکتهایی که نتوانند به خواسته آنها عمل کنند، باعث می شود تا صرف کنندگان خو د را از دست بدهند.

یک سازمان رقابتی، چابک و انعطاف پذیر ایجاد کنید

مایک گریسولد، معاون تحقیق، گارتنر، معتقد است که زنجیره تأمین باید از یک عمل اجرایی صِرف به یک سلاح رقابتی تبدیل شود. 
وی می گوید: با زنجیره تأمین به عنوان یک سلاح رقابتی، سازمان ها می توانند الگوهای تجاری خود را متحول  و به طور مؤثر با اختلالات مقابله کنند. ایجاد این سلاح رقابتی سازمان ها را ملزم می کند تا استراتژی های زنجیره تأمین و  مسایل مربوط به  دیجیتالی، تجاری خود را  بیشتر مدنظر قرار دهند و همچنین در زمینه های کلیدی مانند تجزیه و تحلیل پیشرفته، مهارت کسب کنند.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا