حمل و نقل هوشمند

بهبود مدیریت ترافیک در آمریکا به‌کمک هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شرکت‌های فناوری و هوش مصنوعی آمریکایی در راستای ارائه بینش ترافیکی گسترده‌تر و راه‌حل‌های ایمنی فعال برای سیستم‌های مدیریت ترافیک چالش‌برانگیز کشور به همکاری پرداختند.

شرکت فناوری شهرهای هوشمند و وسایل‌نقلیه متصل آمریکایی برای ارائه بینش ترافیکی گسترده‌تر و راه‌حل‌های ایمنی فعال برای سیستم‌های مدیریت ترافیک چالش‌برانگیز کشور، با متخصص هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مستقر در این کشور همکاری می‌کند. هدف از این همکاری نیز استفاده از هوش مصنوعی درجه صنعتی برای سیستم حمل‌ونقل هوشمند، با تمرکز بر قابلیت اطمینان و ایمنی، با اطلاعات کاربردی شرکا است.

مشارکت شکل‌گرفته به ادغام فناوری‌های این شرکت با فناوری هوش مصنوعی متقاطع سیستم حمل‌ونقل هوشمند و پلت‌فرم نظارتی شهر هوشمند منجر می‌شود که یک راه‌حل نرم‌افزاری مبتنی بر ابر است و مدیریت زیرساخت‌های ترافیک و دارایی‌های سیستم حمل‌ونقل هوشمند شهر را با فعال کردن نظارت از راه دور و کنترل در زمان واقعی ساده می‌کند.

توسعه زیرساخت‌های هوشمند ترافیکی

حامی این طرح، شرکت توسعه‌دهنده پیشرو برای راه‌حل‌های متصل و هوشمند است که برای بهبود ایمنی، قابلیت اطمینان و تردد طراحی شده است و پلت‌فرم نظارتی آن به شهرهای سراسر کشور اجازه می‌دهد تا ترافیک و تجهیزات خود را به‌کمک یک برنامه مبتنی بر وب مدیریت کنند. حوزه فعالیت این شرکت شامل پنج بخش کلیدی تقاطع‌های ترافیکی، چراغ‌های مدرسه، سیستم راهنمایی پارکینگ، وسایل‌نقلیه سیار و دستگاه‌های سیستم حمل‌ونقل هوشمند است. این برنامه هوش مصنوعی قابل نصب روی گوشی هوشمند است و رانندگان، دوچرخه‌سواران و عابران پیاده را برای تردد ایمن‌تر به هم متصل می‌کند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چگونه مدیریت را برای مدیران بازتعریف خواهد کرد؟

همکاری حاضر به پیشرفتی در ارتباطات بین زیرساخت‌های حمل‌ونقل، کاربران جاده‌ها و مدیران منجر می‌شود و فرصت‌های جدید گسترده‌ای را با وسایل‌نقلیه متصل و مستقل، ایمنی ترافیک و داده‌ها، همچنین برنامه‌ریزی شهری کارآمد فراهم می‌کند.

مشارکت جدید یک راه‌حل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کاملاً یکپارچه هوش مصنوعی است که سیستم‌های کنترل خودکار و بی‌درنگ را برای مدیریت ترافیک از جمله تشخیص وسیله‌نقلیه، حادثه و عابر پیاده یا دوچرخه، همچنین تجزیه‌وتحلیل داده‌های بزرگ و هشدارها، بهینه‌سازی زمان‌بندی سیگنال در زمان واقعی و زیرساخت‌های خودروهای متصل ارائه می‌کند.

توسعه‌دهندگان ادعا می‌کنند که این پلت‌فرم به‌طور دقیق و قابل‌اعتمادی تجزیه‌وتحلیل‌های ایمنی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد که شناسایی، مستندسازی و هشدار در مورد اجسام نزدیک، سرعت زیاد، زرد یا قرمز شدن چراغ راهنمایی و مدیریت فعال علائم فیزیکی، چراغ‌های راهنمایی، واحدهای کنار جاده‌ای و سایر موارد را فراهم می‌آورد.

در واقع مشارکت جدید مدیران ترافیک را به قابلیت‌های پیش‌بینی پیشرفته مجهز می‌کند و آن‌ها را قادر می‌سازد مسائل ایمنی مکان‌های مشکل‌ساز را قبل از تبدیل شدن به حوادثی که منجر به جراحت یا مرگ می‌شود، مشخص و به آن رسیدگی کنند. این امر وعده عملی شدن رسالت هوش مصنوعی برای تبدیل جهان به مکانی بهتر و امن‌تر است.

منبع: ایمنا

بیشتر بخوانید: تولید تطبیقی (Adaptive Manufacturing) چیست؟

  • بهبود مدیریت ترافیک در آمریکا به‌کمک هوش مصنوعی
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا