هنر و فناوریهوش مصنوعی

ساخت سریع اشیا و کاراکترها برای دنیای مجازی با مدل جدید هوش مصنوعی انویدیا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

انویدیا به دنبال این است که با یک مدل هوش مصنوعی جدید، از ایجاد جهان های سه بعدی مجازی استفاده کند. انویدیا می گوید GET3D می تواند کاراکترها، ساختمان ها، وسایل نقلیه و انواع دیگر اشیاء سه بعدی تولید کند. مدل باید بتواند به سرعت اشکال را هم جمع کند. این شرکت خاطرنشان می کند که GET3D می تواند حدود ۲۰ شی در ثانیه را با استفاده از یک GPU تولید کند.

محققان این مدل را با استفاده از تصاویر دو بعدی مصنوعی از اشکال سه بعدی که از زوایای مختلف گرفته شده بودند آموزش دادند. انویدیا می‌گوید تنها دو روز طول کشید تا با استفاده از پردازنده‌های گرافیکی A100 Tensor Core، حدود ۱ میلیون تصویر به GET3D داده شود. ایشا سالیان از انویدیا در یک پست وبلاگ نوشت:

این مدل می تواند اشیایی با تکسچرهای با کیفیت بالا و جزئیات هندسی پیچیده ایجاد کند. اشکالی که GET3D می سازد به شکل یک شبکه مثلثی مانند یک مدل پاپیه ماشه است که با یک ماده بافت پوشیده شده است.

کاربران باید بتوانند به سرعت اشیاء را به موتورهای بازی، مدل سازهای سه بعدی و رندرهای فیلم برای ویرایش وارد کنند، زیرا GET3D آنها را در قالب های سازگار ایجاد می کند. این بدان معناست که ایجاد دنیای مجازی متراکم برای بازی ها و متاورس برای توسعه دهندگان می تواند بسیار آسان تر باشد. انویدیا رباتیک و معماری را به عنوان دیگر موارد استفاده ذکر کرده است.

این شرکت گفت که بر اساس مجموعه داده آموزشی از تصاویر خودرو، GET3D توانست خودروهای سدان، کامیون، خودروهای مسابقه‌ای و ون تولید کند. همچنین می تواند روباه، کرگدن، اسب و خرس را پس از آموزش روی تصاویر حیوانات بیرون بیاورد. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این شرکت خاطرنشان می کند که هر چه مجموعه آموزشی که به GET3D تغذیه می شود بزرگتر و متنوع تر باشد، “خروجی متنوع تر و دقیق تر است.”

منبع: ایستگاه آی‌تی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا