اینترنت اشیاهمایش و نمایشگاه

هدف لیگ اینترنت اشیا، ترکیب فناوری با اکوسیستم استارت‌آپی است

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مدیر فروم اینترنت اشیا ایران، هدف از برگزاری «لیگ اینترنت اشیا» را ترکیب فناوری اینترنت اشیا با اکوسیستم استارت‌آپی ایران می‌داند و معتقد است در شرایطی که امسال رویدادهای مهم حوزه ICT مثل الکامپ و تلکامپ برگزار نشده‌، لیگ اینترنت اشیا می‌تواند فرصت خوبی برای بروز ایده‌های حوزه خلاقیت و کارآفرینی باشد.

به گزارش پیوست، محمد کشوری مدیر فروم اینترنت اشیا ایران در ارتباط با لیگ اینترنت اشیا ایران می‌گوید: فناوری اینترنت اشیا این قابلیت را دارد که در سطحی وسیع و با کاربردهای متنوع به کمک بهبود شرایط زندگی افراد جامعه بیاید و این فناوری نقش به سزایی در کارآفرینی و فضای استارت‌آپی کشور هم دارد. از همین رو تا کنون چهار دوره این لینگ برگزار شده است و ما امسال می‌‌خواهیم پنجمین دوره آن را برگزار کنیم.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

«لیگ اینترنت اشیا ایران» رویدادی است که هرساله به کمک «فروم اینترنت اشیا ایران» و با هدف کمک به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و بلوغ اکوسیستم و تیم‌های استارت‌آپی فعال در حوزه اینترنت اشیا در  کشور برگزار می‌شود. این مرکز هابی برای اتصال شرکت‌ها و سازمان‌ها و از سویی دیگر فرصتی برای نوآوران و کارآفرینان حوزه اینترنت اشیا است.

کشوری بر این باور است این رویداد امکان فرصت تجربه جدید برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌و‌کارهای کوچک را در کنار شرکت‌های بزرگ اکوسیستم فناوری ارتباطات کشور، ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی و نیز بهره‌برداران بزرگ کشور در بازارهای عمودی مختلف مانند انرژی، کشاورزی، خانه هوشمند، حمل‌ونقل، مدیریت شهری، مدیریت منابع آب و متولیان سلامت فراهم می‌‌کند.

کشوری همچنین در ارتباط با تفاوت این دوره با سال‌های گذشته افزود: سال ۹۶ اولین رویداد حوزه اینترنت اشیا را برگزار کردیم. گرچه در حال حاضر فناوری هوش مصنوعی ترندی جهانی است اما اینترنت اشیا در ایران هنوز هم جای کار بسیار دارد. هدف ما از این رویداد ترکیب حوزه اینترنت اشیا با فضای اکوسیستم استارت‌آپی است. چون معتقدیم فضای اکوسیستم استارت آپی ما نباید منحصر به توسعه در حوزه نرم افزار باشد بلکه باید با نیازهای اینترنت اشیا ترکیب شود و آنها را هم تبدیل به محصول کند.

او در ادامه توضیح داد: به دلیل شرایط سخت امسال، هیچ رویداد و اتفاق مهمی در حوزه ICT برگزار نشد و ما این لیگ را فرصت مناسبی برای بروز ایده‌‌ها می‌دانیم. برای شرکت‌کنندگان در حوزه اینترنت اشیا انتخاب موضوعات را باز گذاشته‌ایم و امیدواریم این رویداد بتواند برای جوانان کارگشا و امیدبخش باشد. از سال بعد به طور حتم زمینه‌های جدید‌تر را مورد توجه قرار می‌دهیم. در سالی که چت‌جی‌پی‌تی ظهور کرده است ما باید هر چه سریع‌تر خودمان را به قطار فناوری نزدیک کنیم.

پس از اعلان فراخوان سراسری، و ثبت نام، شرکت‌کنندگان طرح اولیه خود را برای شرکت در مسابقه ارسال می‌کنند. طرح‌های ثبت‌نامی مورد ارزیابی ابتدایی قرار گرفته و سپس طرح‌های منتخب با توجه به منطقه ثبت‌نامی در سراسر جغرافیای کشور (شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز) در هر منطقه با یکدیگر رقابت خواهند کرد. پس از برگزاری رقابت منطقه‌ای، تیم‌های برگزیده هر منطقه به فینال راه‌ خواهند یافت و در نهایت سه تیم برگزیده در روز برگزاری مسابقه فینال مشخص خواهند شد. تیم‌های برگزیده علاوه بر دریافت جوایز نقدی، بسته به سطح و توانمندی تیم در انجام پروژه یا ورود به بازار و یا شتابدهی تسهیلات ویژه دریافت خواهند کرد.
علاقمندان برای شرکت در رویداد و کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرصت و زمان شرکت در رویداد می‌توانند به سایت فروم اینترنت اشیا ایران مراجعه کنند.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا