توسعه پایدار

با بهره‌برداری از فناوری؛ تحول در صنعت بازیافت محقق شد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مهم‌ترین روند‌ها و نوآوری‌های برتر فناوری در صنعت بازیافت در سال ۲۰۲۳ به‌منظور کاهش آلودگی و گسترش بازار مواد خام ثانویه معرفی می‌شود.

 نگرانی‌های فزاینده درباره منبع انرژی، آلودگی محیط زیست و تقاضا برای مواد خام ثانویه، بازیافت‌کنندگان را مجبور به افزایش کارایی در این صنعت کرده است، زیرا بازیافت زباله به کاهش آلودگی و مواد خام کمک بزرگی می‌کند؛ بنابراین دانشمندان برای برطرف‌سازی چالش‌ها در این زمینه به فناوری‌های برتر روی می‌آورند. این گزارش بینشی جامع درباره روند‌های جهانی فناوری در صنعت بازیافت در اختیار شما قرار می‌دهد تا از تحولات این صنعت در سال ۲۰۲۳ آگاه شوید.

دانشمندان برای مطالعه عمیق درباره صنعت بازیافت، نمونه‌ای از یک هزار و ۸۶۲ استارت‌آپ داخلی و خارجی را تجزیه و تحلیل کردند. بزرگ‌ترین منبع جهان برای داده‌های مرتبط با شرکت‌های نوظهور به افراد کمک می‌کند تا استارت‌آپ‌های مرتبط، فناوری‌های نوظهور و روند‌های صنعت آینده را به‌سرعت و به‌طور کامل شناسایی کنند.

نقشه درختی تأثیر روند برتر فناوری در صنعت بازیافت را نشان می‌دهد

بر اساس نقشه نوآوری فناوری در صنعت بازیافت، نقشه درختی تأثیر روند برتر فناوری بازیافت در سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد. این برای بهبود عملکرد بخش بازیافت بسیار حائز اهمیت است و اینترنت اشیا را به روند بازیافت برتر تبدیل می‌کند.

ربات‌های بازیافت و بازیافت مواد شیمیایی از دیگر گرایش‌های اصلی پس از اینترنت اشیا محسوب می‌شود و کارایی بازیافت را به‌طرز شگفت‌انگیزی بهبود می‌بخشد. صنعت بازیافت در ارزش‌گذاری زباله، مدیریت زباله سبز و گسترش چرخه عمر مواد، نوآوری بیشتری دارد. این امر برای بازیافت‌کنندگان ارزش ایجاد می‌کند و مقدار قابل توجهی از زباله‌های جامد و آلی را از محل‌های دفن زباله و زباله‌سوز‌ها دور می‌کند.

“سبزرسانه” پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی حوزه توسعه پایدار ، محیط زیست و انرژی ‌های تجدیدپذیر 

یک استارت‌آپ در ایالات متحده از سطل‌های هوشمند برای فضا‌های تجاری بهره می‌برد. زمانی‌که سطل زباله‌ها پر می‌شود، حسگر‌های مختلف برای ردیابی فعال می‌شود و به جمع‌کنندگان زباله اطلاع می‌دهد.

اهداف توسعه پایدار و ترجیحات مشتری موجب می‌شود تا تقاضا برای مواد خام ثانویه بیشتر شود و در این مرحله بازیافت‌کنندگان از روش‌های بازیافت زباله‌های شیمیایی استفاده می‌کنند. آن‌ها از تجزیه زباله در اثر حرارت، تبدیل به گاز برای بازیابی مواد بدون کاهش کیفیت استفاده می‌کنند.

منسوجات مستعمل با هوش مصنوعی به نخ‌های جدید تبدیل می‌شود

بازیافت شیمیایی منجر به ایجاد مواد واسطه‌ای و جایگزین‌های پتروشیمی مناسب برای کاربرد‌های باارزش می‌شود. در نتیجه، مواد ثانویه مبتنی‌بر بازیافت شیمیایی، جایگزین مواد خام اولیه از زنجیره تامین تولید شده و در نهایت انتشار کربن را کاهش می‌دهد. این به‌نوبه خود بازار مواد خام ثانویه را گسترش می‌دهد.

یکی از استارت‌آپ‌های مستقر در ایالات متحده در بازیافت شیمیایی زباله‌های نساجی پس از مصرف تخصص دارند. این استارت‌آپ هوش مصنوعی، رباتیک و فناوری بازیافت شیمیایی منسوجات مستعمل و دور ریخته شده را به نخ‌های جدید و قابل استفاده تبدیل می‌کند. این استارت‌آپ، کیت‌های پلی‌استر بازیافتی و نخ سلولزی ارائه می‌دهد. این رویکرد مقادیر قابل توجهی از زباله را از محل‌های دفن زباله منحرف می‌کند و نیاز به مواد بکر در تولید نساجی را کاهش می‌دهد.

منبع:  آنا

  • با بهره‌برداری از فناوری؛ تحول در صنعت بازیافت محقق شد

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا