فناوری و کسب‌وکارهوش مصنوعی

صنعت هوش مصنوعی: فرصت‌های بزرگ، ریسک‌های قابل مدیریت

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

تحقیقات شرکت PwC پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۳۰، ارزش صنعت هوش مصنوعی به ۷/۱۵ تریلیون دلار می‌رسد. شاید از خود بپرسید چه کسی بیشترین سهم را از موفقیت هوش مصنوعی می‌برد؟

هوش مصنوعی به معنای خودکارسازی مسائلی است که در حالت عادی، به قوه‌ شناخت انسان‌ها نیاز دارند. به عنوان مثال، تشخیص کلاهبرداری و نظارت بر هواپیماها از طریق هوش مصنوعی انجام می‌شوند. این فناوری در حوزه‌های گوناگون، از نظارت بر پروژه‌های کلان تا نگهداری مشتریان و یا حتی تدوین راهبرد برای محصولات جدید، تصمیم‌گیری انسان‌ها را ارتقاء می‌دهد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

پژوهشگران و کارآفرینان سراسر دنیا خواهان هوش‌های مصنوعی خودکاری هستند که برای اتخاذ تصمیمات سخت و پیچیده، به کمک انسان‌ها نیازی نداشته باشند. بدین ترتیب، همه‌ حوزه‌ها، از جمله خدمات مالی، بهداشت‌ و درمان، انرژی، صنعت و رسانه، از مدل‌های کسب‌وکار جدید بهره‌مند خواهند شد.

هوش مصنوعی بدون شک ریسک‌هایی هم به همراه دارد، اما این ریسک‌ها قابل مدیریت هستند. استفاده از الگوریتم‌های حسابرسی، ادغام عملیات‌های امنیت سایبری، کنترل انسانی بر فرایندهای حساس، اتخاذ رویکردی فعالانه، به‌کارگیری هوش مصنوعی مسئولیت‌پذیر، محافظت از حریم خصوصی و استفاده از الگوریتم‌های عاری از سوگیری تنها چندین نمونه از اقداماتی هستند که می‌توان برای مدیریت ریسک‌های این فناوری به کار برد.

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

افزایش شتاب هوش مصنوعی

برای موفقیت هوش مصنوعی و بهره‌مندی حداکثری از این فناوری می‌بایست به دنبال آن دسته از فرصت‌هایی بود که بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را دارند. در این راستا می‌توان سرعت به‌کارگیری مفاهیم را به صورت همه‌جانبه بررسی و راهکارهای نورآورانه را در مقیاس گسترده اجرا کرد و به عبارتی شتاب هوش مصنوعی را افزایش داد.

سردمداران فردای هوش مصنوعی از همین امروز شروع به تدوین راهبردهای مناسب می‌کنند. سازمان‌ها می‌توانند مسیرشان را با برنامه‌های آزمایشی کم‌ریسکی آغاز کنند که نرخ بازگشت بالایی دارند. با این حال، موفقیت در بلندمدت مستلزم این اقدامات است:

  • هم‌راستاسازی راهبرد هوش مصنوعی با راهبرد کسب‌وکار
  • توسعه‌ قابلیت‌های هوش مصنوعی در سراسر سازمان
  • ساخت پورتفولیویی از قابلیت‌های هوش مصنوعی
  • نظارت متناسب با هوش مصنوعی بر امنیت و ریسک

منبع: هوشیو

  • صنعت هوش مصنوعی: فرصت‌های بزرگ، ریسک‌های قابل مدیریت

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا