رباتیکهوش مصنوعی

هوشمند شدن سگ رباتیک معروف به کمک ChatGPT

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

یک مهندس هوش مصنوعی که در زمینه توسعه سیستم ها‌ی یادگیری ماشینی فعالیت دارد‏، توانست با کمک هوش مصنوعی ChatGPT، قابلیت صحبت کردن را به سگ رباتیک شرکت«بوستون داینامیکس» اضافه کند.

این کاربر با نام سانتیاگو در توییتر، با انتشار یک ویدیو از سگ رباتیک معروف اعلام کرد که با استفاده از قابلیت Text-to-Speech گوگل‏، کاربران می‌توانند سوالاتی را درباره ماموریت ها‌ی قدیمی‌ و آینده این ربات، از آن بپرسند. 

بنابر اعلام این مهندس، هوش مصنوعی ChatGPT پس از تجزیه و تحلیل سوالات پرسیده شده از ربات به آنها پاسخ می دهد، البته این فرآیند نیازمند استفاده از عبارت ها‌ی خاصی است که باید به دیکشنری اسپات اضافه شود تا پاسخ های درستی به سوالات کاربران بدهد.

به گفته این مهندس، این ربات‌ یاد شده معمولا در پایان هر ماموریت خود اطلاعات زیادی را گردآوری و ثبت می کند که در حال حاضر روش آسانی برای استفاده از اطلاعات آن وجود ندارد اما با استفاده از ChatGPT می توان به راحتی از این اطلاعات استفاده کرد.

فناوری هوشمندFanahoosh” آخرین به روزترین محتوی در رباتیک

 ویدیوی منتشر شده توسط این فرد نشان می دهد که اسپات پس از این تغییرات حتی قادر است برای پاسخ ها‌ی «بله» یا «خیر» سر خود را به بالا و یا پایین تکان دهد.

با این حال، تعبیه هوش مصنوعی ChatGPT در ربات‌ها قطعا با انتقاد‌هایی از سوی برخی‌ها همراه خواهد بود، اما آنچه در حال حاضر از ادغام هوش مصنوعی در ربات اسپات انتظار می‌رود، کمک کردن به انسان‌ها‌ست. همچنین استفاده از ChatGPT می‌تواند برای پلیس نیویورک که از این سگ رباتیک استفاده می‌کند، بسیار خوشایند باشد چراکه موجب هوشمندتر شدن این ربات خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

  • هوشمند شدن سگ رباتیک معروف به کمک ChatGPT

   ” اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا