کشاورزی هوشمند

سامانه‌ بومی و هوشمند به یاری مدیریت مصرف آب در کشاورزی آمد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

یک شرکت دانش بنیان با طراحی سامانه نظارت و واکنش هوشمند کشاورزی با در نظر گرفتن نیازهای آبی گیاهان ازطریق نظارت و پایش تصویری، میزان آب مورد نیاز را محاسبه و بر اساس نیازمندی آنها، جریان آب ورودی به مزرعه را کنترل می‌کند و یک سامانه‌ بومی و هوشمند مدیریت مصرف آب در کشاورزی ساخته است.

با توجه به بحرانی بودن وضعیت آب در کشور و با علم به این نکته که کشاورزی بیشترین سهم را در مصرف آب قابل شرب در کشور دارد؛ کاهش مصرف آب در این حوزه یک ضرورت ملی است.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

این شرکت دانش بنیان ایرانی سامانه ای را طراحی کرده است که از چهار بخش «اپتیکال برای ثبت و ارسال داده‌های تصویری»، «میکرو کنترلر برای پردازش تصویر دریافتی و تصمیم گیری»، «بخش مکانیکی برای کنترل جریان ورودی بر اساس فرمان میکروکنترلر» و «پنل مدیریتی با قابلیت کنترل از راه دور» تشکیل شده است.

برخلاف سایر سامانه‌های هوشمند کنترل آبیاری که پارامترهای دیگر رطوبت خاک، رطوبت هوا، دما، زمان‌بندی آبیاری و غیره را کنترل می کنند؛ این سامانه مستقیما میزان نیاز گیاه به آب را از طریق نظارت تصویری در نظر می گیرد.

براساس گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علاوه بر آن در سامانه طراحی شده که با حمایت گروه توسعه فناوری های ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته این معاونت تجاری سازی شده است؛ به دلیل نظارت مستقیم بر گیاه، امکان آبیاری چندین گیاه با نیازهای آبی متفاوت و در محیطی یکسان وجود دارد.

منبع: ایرنا

محتوی بیشتر از کشاورزی هوشمند:

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا