دوقلو دیجیتالشهر هوشمند

پیشرفت روتردام در بهره‌گیری از دوقلوی دیجیتال محلی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

اگرچه پلتفرم‌های داده‌ها و دوقلوی دیجیتال موفق بسیاری در سراسر جهان وجود دارد، با این حال مدیران روتردام هلند در نظر دارند از فناوری دوقلوی دیجیتال محلی خود بهره بگیرند.

مدیران روتردام بر این باور هستند که بهره‌گیری از بستر دوقلوی دیجیتال محلی، نه‌تنها پیشرفت شهر را به دنبال دارد و هویت جدیدی برای آن رقم می‌زند، بلکه در ایجاد اعتماد میان مردم و برنامه‌ریزان شهری نقش مهمی ایفا خواهد کرد. البته بهره‌گیری از این فناوری مستلزم توسعه استانداردهایی در زمینه داده‌ها است، ضمن این‌که احداث زیرساخت‌های جدیدی را در شهر می‌طلبد که می‌تواند هزینه بسیار بالایی را به دنبال داشته باشد، با این حال پیامدهای حاصل از آن بسیار بالاتر و ارزشمندتر خواهد بود.

در واقع، برنامه‌ریزان کلان‌شهر هلندی بر این باور هستند که بهره‌گیری از فناوری دوقلوی دیجیتال محلی آن‌ها را با “یک واقعیت کلی جدید” مواجه خواهد کرد که در آن، داده‌ها و دیجیتالی‌سازی به‌طور قابل‌توجهی با واقعیات اجتماعی و فیزیکی در ارتباط است و به ایجاد یک زیرساخت دیجیتالی مستقل نیاز دارد. اگرچه در تحقق این هدف، دولت و کمپانی‌های دولتی و خصوصی مهم‌ترین نقش را ایفا خواهند کرد، با این وجود مدیران شهری نیز باید در توسعه بهره‌گیری از دوقلوی دیجیتالی و تمام امور مربوط به آن، حضور فعال داشته باشند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

بدیهی است که توسعه دوقلوی دیجیتال محلی در روتردام، امکان حضور مدیران را از همان ابتدای پیاده‌سازی فرآیندها فراهم خواهد کرد که این امر به سهم خود می‌تواند در شناخت چالش‌های پیش‌رو و تلاش‌های گروهی به منظور به‌حداقل رساندن آن‌ها بسیار اثربخش باشد.

اگرچه مدیران روتردام اهداف مختلفی را برای توسعه بستر دوقلوی دیجیتال محلی در سر می‌پرورانند، با این حال امیدوار هستند که این استراتژی به عنوان ابزاری مبتنی بر همکاری عمل کند تا به واسطه آن، نه‌تنها مدیران بلکه تمام ساکنان شهر شامل صاحبان کسب‌وکار، استادهای دانشگاه و دانشجویان، جامعه مدنی و شهروندان بهبود وضعیت شهری را تجربه کنند. این پلتفرم همچنین در ارائه خدمات اضطراری، طراحی و مشارکت شهروندان در برنامه‌ریزی‌های شهری نقش مهمی ایفا خواهد کرد و در نهایت به بهبود کیفیت زندگی در شهر منجر خواهد شد.

منبع:  ایمنا

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا