انقلاب صنعتی چهارمرباتیکصنعت هوشمندمحتوی اختصاصی "فناوری هوشمند"

ربات‌های سیار خودران کم‌ارتفاع برای تولید انعطاف‌پذیر

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شرکت AFORMIC در نمایشگاه Automate جدیدترین نسل ربات‌های سیار خودران کم‌ارتفاع (AMR) پیشرفته خود را برای تولید و انبارداری انعطاف‌پذیر به نمایش می‌گذارد.

به گزارش فناوری هوشمند و به نقل از techbriefs؛ راه‌حل رباتیک هوشمند این شرکت، با خودکارسازیِ جابجایی مواد، مدیریت لجستیک داخلی (intralogistics) را به صورت بلادرنگ امکان‌پذیر می‌سازد تا هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد و بازدهی فرآیندهای تولید و انبار را افزایش دهد. این راه‌حل شامل یک سامانه مدیریت نرم‌افزاری یکپارچه مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Qursor و همچنین ربات‌های سری F شرکت AFORMIC که قابلیت شخصی‌سازی دارند، می‌باشد.

تیم مایر، نایب رئیس AFORMIC می‌گوید: «AFORMIC راه‌حل‌های جامع را ارائه می‌دهد که شامل رباتیک، فناوری نوآورانه و نرم‌افزار از یک منبع واحد است. ما با درک پتانسیل صنعت ۴.۰، راه‌حلی را طراحی کرده‌ایم که نه تنها جریان مواد را درون شرکت خودکار می‌کند، بلکه به تغییر منطقی فرآیند تولید نیز امکان می‌دهد.»

آخرین مدل‌های ربات‌های AMR شرکت AFORMIC از سری F، از جمله AMR F12، ربات‌های سیار خودران AMR فوق ایمن و کم‌ارتفاع هستند که برای خودکارسازی عملیات حمل‌ونقل در کارخانه‌های تولید طراحی شده‌اند. این ربات با حداکثر ظرفیت بار ۸۰۰ کیلوگرم و سرعت ۱.۵ متر بر ثانیه، امکان جابجایی ارگونومیک و کارآمد فرآیندهای لجستیکی پیچیده را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانیم: صنعت ۵.۰: آینده نگهداری و تعمیرات

مایر گفت: «استراتژی تجاری منحصر به فرد AFORMIC هدفمند است تا راه‌حل را کاملاً با نیازهای فردی هر شرکت تطبیق دهد. قابلیت شخصی‌سازی هم برای سیستم نرم‌افزاری و هم برای ربات‌های سیار از خانواده AMRهای AFORMIC، و همچنین سایر دستگاه‌ها و تجهیزاتی که بخشی از پیکربندی وسیله نقلیه هستند، اعمال می‌شود.»

ربات‌های AFORMIC با استفاده از شبیه‌سازی فرآیند برای آزمایش و بهینه‌سازی رفتار آن‌ها در محیط‌های مجازی پیاده‌سازی می‌شوند. این ربات‌ها مواد و محصولات را در کف کارخانه جابجا می‌کنند و با نیازهای تولیدی در حال تغییر سازگار شده و دخالت نیروی انسانی را به حداقل می‌رسانند.

یک کارشناس AFORMIC توضیح داد: «این فقط در مورد خودکارسازی تحویل نقطه به نقطه نیست. برای مثال، ربات‌های AMR به عنوان حامل‌های محصول پیاده‌سازی می‌شوند و جریان کالا را در داخل تأسیسات و انبار خودکار می‌کنند. با این حال، این نوع ربات AMR همچنین می‌تواند بخش جدایی‌ناپذیر از فرآیند تولید باشد، و حمل‌ونقل محصول نهایی یا برقراری ارتباط مستقیم با سیستم‌های اتوماسیون و اطلاعات را تضمین کند. چنین استفاده‌ای از ربات‌های سیار خودکار امکان ایجاد سناریوهای تولید انعطاف‌پذیر را فراهم می‌کند و فرآیند تولید و جابجایی آن را بهبود می‌بخشد.»

به لطف هوش مصنوعی و روش‌های یادگیری ماشین، این وسایل نقلیه AMR را می‌توان به طور مستقل، بدون نظارت اپراتور، توسط سیستم مدیریت ناوگان Qursor مدیریت کرد. این نرم‌افزار ارتباط روان با هر سیستم مدیریت تولید و انبار، و همچنین نظارت لحظه‌ای بر فرآیند را تضمین می‌کند.

مایر افزود: «ما واقعاً می‌توانیم راه‌حل خود را با کل محیط کارخانه و انبار، از جمله سیستم‌های MES/WMS، سیستم کنترل ترافیک، مدیریت دسترسی به مناطق خاص و بسیاری از فرآیندهای دیگر ادغام کنیم.»

بیشتر بخوانیم: OpenAI از رقیب گوگل در جستجوی اینترنتی رونمایی می‌کند.

  • ربات‌های سیار خودران کم‌ارتفاع برای تولید انعطاف‌پذیر
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۲۱ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا