سلامت و پزشکی هوشمند

تماس خودکار ساعت اپل با پلیس مردی را از مرگ نجات داد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

قابلیت تماس خودکار ساعت اپل با پلیس بعد از سقوط ناگهانی افراد بر روی زمین باعث شد تا جان فردی از مرگ حتمی نجات یابد.

سه روز پیش مردی در آمریکا به علت مشکلات پزشکی به طور ناگهانی غش کرده و بعد از زمین خوردن بیهوش شد. با توجه به عدم حضور فرد یا افرادی در کنار وی، تماس خودکار ساعت اپل با شماره ۹۱۱ پلیس بود که موجب شد نیروهای امدادی بر بالین وی حاضر شوند و او را از مرگ حتمی نجات دهند.

ساعت اپل دارای قابلیت‌های فراوانی برای کمک به حفظ سلامت، تناسب اندام و نیز برنامه‌ریزی تمرین‌های ورزشی است. ازجمله این قابلیت‌ها می‌توان به کنترل لحظه به لحظه ضربان قلب اشاره کرد. در این مورد خاص نیز ساعت اپل بعد از کشف سقوط مالک خود بر روی زمین از طریق دریافت اطلاعات مربوط به حسگرها و شتاب سنج‌ها به طور خودکار با پلیس تماس گرفت و اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربر را هم برای این نیروها ارسال کرد.

اپل اولین بار قابلیت تماس خودکار با پلیس را در ساعت‌های سری ۴ اپل گنجاند. قابلیت یادشده موجب می‌شود در صورت سقوط ناگهانی فرد بر روی زمین و عدم تحرک وی برای مدتی قابل توجه، ساعت بدون نیاز به هیچ گونه مداخله‌ای با شماره ۹۱۱ تماس بگیرد. قابلیت مذکور سال گذشته نیز موجب نجات جان جوانی کوهنورد در نیوجرسی شده بود که از یک صخره بزرگ به پایین سقوط کرده بود.

مهر به نقل از بی جی آر،

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا