هنر و فناوری

این تصویر هوش مصنوعی داوران را فریب داد و در یک مسابقه عکاسی برنده شد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

تصویر برنده شده در مسابقه هفتگی استرالیا هفتگی عکس واقعی نبوده و آن اولین عکس برنده جوایز تولید شده توسط هوش مصنوعی در جهان بود.

تصویری خیره کننده از دو موج سوار که هنگام طلوع خورشید به دریا می‌روند و در کشاکش امواج دست و پا می‌زنند، برنده مسابقه عکاسی شده. تا اینجا عجیب نیست ولی .. این تصویر واقعی نیست و توسط کامپیوتر توسط هوش مصنوعی (AI) تولید شده است.

شرکت الکترونیک استرالیایی DigiDirect یک مسابقه عکس هفتگی با جایزه نقدی برگزار می‌کند. هفته گذشته، نتیجه را اعلام کرد که “عکس پهپادی” گرفته شده توسط “جین آیکس” برنده مسابقه عکس تابستانی آن اعلام شده.

مدت کوتاهی پس از اعلام این خبر، استودیویی به نام Absolutely Ai اعتراف کرد که قصدش فقط آزمایش کیفیت عکس‌هایش بوده و عکس واقعی نبوده و آن را «اولین عکس برنده جوایز تولید شده توسط هوش مصنوعی در جهان» اعلام کرد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

این شرکت در بیانیه‌ای می‌نویسد: : «ما این کار را انجام دادیم تا ثابت کنیم که با گذراندن آزمون نهایی در نقطه عطفی با فناوری هوشمند مصنوعی هستیم.»

«می‌خواستیم ببینم که یک تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی نه تنها می‌تواند بدون ایجاد توجه و برانگیختن حس غیرطبیعی بودن، آیا می‌تواند جایزه برتر متخصصان عکاسی را هم بگیرد؟»

سال گذشته، یک تصویر هوش مصنوعی برنده یک مسابقه هنرهای زیبا در کلرادو شد، اما این اولین بار است که یک ماشین برنده مسابقه عکاسی خالص می‌شود.

شاید این یک هشدار بزرگ برای این صنعت باشد. با پیشرفت فناوری، تشخیص اینکه کدام یک عکس واقعی و =توسط یک عکاس گرفته شده و کدام یک عکس مصنوعی است که توسط یک مدل کامپیوتری آموزش دیده با استفاده از میلیون‌ها تصویر ساخته شده، دشوار است.

موج سواران و آن ساحل یا بخش اقیانوس خاص هرگز وجود خارجی نداشته. “این عکس از تعداد بی‌شماری پیکسل تشکیل شده است که از عکس‌های بی‌نهایتی که در طول سال‌ها توسط افراد زیادی به صورت آنلاین آپلود شده‌اند، ساخته شده است.»

جیمی سیسونز، یکی از بنیانگذاران Absolutely AI و مغز متفکر پشت  می‌گوید که این فناوری او را می‌ترساند.

«من برنده جوایز عکاسی شده‌ام. من در فیلمسازی و مواردی از این دست جایزه گرفته‌ام. و کارهای من به خوبی چیزی که یک ماشین می‌تواند تولید کند به نظر نمی‌رسد.»

سیمونز می‌گوید که تصویر برنده جایزه تنها با یک پیام متنی ساخته شده است. «ما نیازی به بیدار شدن با طلوع آفتاب، رانندگی به سمت ساحل و ارسال پهپاد برای گرفتن تصویر نداشتیم. ما این تصویر را از روی مبل خود در سیدنی با وارد کردن متن در یک برنامه کامپیوتری ایجاد کردیم.»

منبع: ۱پزشک

  • این تصویر هوش مصنوعی داوران را فریب داد و در یک مسابقه عکاسی برنده شد

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا