رباتیک

بازوهای رباتیک مبتنی بر هوش مصنوعی انسان را شبیه عنکبوت می کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

محققان بازوهای رباتیکی مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته اند که با اتصال به بدن انسان شباهت زیادی به عنکبوت داشته و امکان کنترل آن نیز وجود دارد. بازوهای رباتیک عنکبوت مانند با هدف ایجاد تغییرات مهم در تعامل بین انسان و حوزه رباتیک و هوش مصنوعی توسعه داده شد.

یک شرکت رباتیک ژاپنی با نام Jizai Arms سیستمی رباتیک شبیه به بازوهای شش گانه عنکبوت طراحی کرده که می تواند به بدن انسان متصل شده و توسط او کنترل شود.

فناوری هوشمندFanahoosh” آخرین به روزترین محتوی در رباتیک

طبق آنچه در وبسایت این شرکت آمده است مفهوم سایبورگ و صنعت ربات های پوشیدنی از حدود نیم قرن پیش معرفی شد و تاکنون تحقیقات زیادی نیز در این زمینه انجام شده است. بازوهای ساخته شده توسط این شرکت نیز شامل یک واحد پایه پوشیدنی و شش پایانه است که بازوهای ربات جداشدنی نیز همراه آن قرار دارد و می تواند توسط کاربر کنترل شود. هدف اصلی از ساخت آن نیز این بوده است که اطمینان حاصل شود انسان می تواند از ربات و هوش مصنوعی به گونه ای طبیعی و راحت استفاده کند و این اندام ها را مانند اندام های متعلق به خود بداند. این پیشرفت می تواند در آینده در زمینه کار انسان ها و ماشین ها به صورت یکپارچه و هماهنگ مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: تکنا

  • بازوهای رباتیک مبتنی بر هوش مصنوعی انسان را شبیه عنکبوت می کند

   ” اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا