اینترنت اشیاتحول دیجیتال در صنعت و معدن

اینترنت‌اشیای صنعتی شخصیت‌محور چیست؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

اینترنت اشیا رویکردهای سنتی تولید صنعتی را تغییر خواهد داد. اخیرا شرکت ژاپنی هیتاچی با مدل ونتورا، رویکردی را در خطوط تولید برخی کارخانه‌های همکاری باب کرده است که از آن با عنوان اینترنت‌اشیای صنعتی شخصیت‌محور یاد می‌شود. استفاده خلاقانه ژاپنی‌ها از این رویکرد موجب خواهد شد تا کارگران خط تولید به شکل ملموس‌تری با اینترنت کار کنند و محصولات تولیدی سفارشی‌تر باشند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

اندرو مادفورد و سیدارت ورما دو نفر از مدیران این پروژه با اشاره به بینش‌های جدیدی که ناشی از رویکرد اینترنت‌اشیای صنعتی شخصیت‌محور در بخش تولید صنعتی شکل خواهد گرفت، تاکید دارند دستور کار آینده صنایع حول محور نوآوری است که به سبک و سیاق تازه‌ای از ارتباط میان افراد، مکان‌ها و اشیا نیاز دارد.

محتوی مرتبط:
مفاهیم پایه انقلاب صنعتی چهارم؛ اینترنت اشیا صنعتی IIoT

این رویکرد که به عقیده این دو مدیر می‌تواند در دو بخش معدن و صنعت شیوه کار را تغییر دهد، از طریق رد و بدل کردن داده میان اجزای مختلف زنجیره ارزش از تولیدکننده تا مصرف‌کننده، فضای تولید را به الگوهای ذهنی مصرف‌کنندگان نزدیک می‌سازد. در واقع مشتریان نیازهای متفاوتی دارند که از مجرای این داده‌ها امکان تغییر در سبک و سیاق تولید محصول را ایجاد می‌کند. صنعت خودرو یکی از بخش‌هایی است که با این تحول در معرض تغییرات گسترده‌ای قرار می‌گیرد. در عین حال صنایع لوازم خانگی و برخی دیگر از رشته فعالیت‌ها از ناحیه این تحول دچار دگرگونی می‌شوند.

منبع: دنیای اقتصاد

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا