هوش مصنوعی

هوش مصنوعی صرفا الگوریتم‌های برنامه نویسان

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

پژوهشگر ارشد هوش مصنوعی گوگل گفت: هوش مصنوعی هنوز به آگاهی نرسیده است و صرفا الگوریتم‌های برنامه نویسان را پیاده سازی می‌کند.

دکتر حسین مباهی، پژوهشگر ایرانی هوش مصنوعی گوگل و فوق دکتری هوش مصنوعی MIT، گفت: هوش مصنوعی گوگل فعلا صرفا الگوریتم‌های برنامه نویسان را پیاده سازی می‌کند و انگیزه را نمی‌داند. در مورد نگرانی از هوش مصنوعی، نگرانی به آن معنا نیست که جانشین انسان شود و یا از کنترل انسان خارج شود، اما با پیشرفت هوش مصنوعی احتمال جایگزینی شغل‌ها وجود دارد.

مباهی در مورد نقشه راه برای تبدیل به متخصص هوش مصنوعی گفت: احتیاج به تلفیقی از اطلاعات کاربردی و بنیادی در این حیطه است. منظور از زمینه‌های بنیادی، مباحث آکادمیک مانند آمار و احتمال و جبر خطی و در مورد زمینه‌های کاربردی، کار با داده‌های واقعی و مدل دادن است. 

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

پژوهشگر ایرانی گوگل در مورد ابزار مورد استفاده در گوگل افزود: زبان برنامه نویسی نه تنها در گوگل بلکه در مایکروسافت و فیسبوک پایتون است. کتابخانه‌هایی اضافه بر پایتون نیز برای هوش مصنوعی وجود دارد. ولی دو سه سالی هست که از کتابخانه JAX استفاده می‌شود. جکس بیشتر برای کار‌های تحقیقاتی استفاده می‌شود.
به گزارش شبکه تلویزیونی دانشگاه تهران، دانش آموخته دانشگاه تهران در مورد نقاط قوت و ضعف هوش مصنوعی در ایران گفت: دورادور اوضاع را تقیب می کنم. چیزی که به چشم دیدم مربوط به ۱۷ سال پیش بوده است. چیزی که آن موقع احساس کردم این است که دانشجو‌ها مستعد هستند و اساتید نیز با دانش هستند.

محتوی بیشتر از هوش مصنوعی:

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا