اینترنت و شبکه اطلاعاترسانه دیجیتال

ارائه راهکاری برای کاهش هزینه‌ ارسال صدا و تصویر ماهواره‌ای بر بستر اینترنت

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

یک شرکت دانش‌بنیان توانست با استفاده از فشرده‌سازی و دریافت‌کننده‌های حرفه‌ای، راهکاری برای کاهش هزینه‌های ارسال و دریافت صدا و تصویر ماهواره‌ای بر بستر اینترنت ارائه دهد.

محمدکاظم نجفی‌کوپائی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، توسعه صنعت فناوری رسانه را از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت نام برد و اظهار کرد: طراحی و تولید سخت‌افزارهای پردازش، فشرده‌سازی و ارسال صدا و تصویر و راهکارهای نرم‌افزاری برای ارائه خدمات ارزش افزوده و تعامل با مخاطبین در این شرکت منجر به تولید تعدادی محصولات جدید شده است. از جمله این محصولات می‌توان به فشرده سازهای صدا و تصویر حرفه‌ای اشاره کرد که این شرکت اولین و تنها تولیدکننده داخلی آن در کشور است.

وی با بیان اینکه این شرکت سال ۷۷ در تورنتوی کانادا تأسیس شد و از سال ۸۳ ادامه فعالیت خود را در ایران از سر گرفت، یادآور شد: تولید محصولاتی چون  PEG4 Bench که محصولی برای تست و ارزیابی نیازهای پردازشی MPEG4 است، از جمله دستاوردهای این شرکت به شمار می‌رود.

نجفی با اشاره به محصولات تولیدی این شرکت، خاطر نشان کرد: خدمات فشرده‌سازی و ارسال صدا و تصویر این شرکت با حذف هزینه‌های بالای پهنای باند ماهواره‌ای خدماتی چون انتقال صدا و تصویر با کیفیت استودیویی روی بستر اینترنت خانگی، تصحیح خطاهای ارسال و دریافت اینترنتی با استفاده از فناوری استاندارد ProMPEGFEC، صدا و تصویر شفاف و بی نقص روی شبکه و غیره به کاربران ارائه می‌دهد.

مجری‌ طرح، تولید مبدل‌های شبکه و وامدوله‌سازها، طراحی سامانه آنتن مرکزی بر بستر شبکه IPHEADEND، طراحی صداگذار و جداساز صدا، توزیع کننده سیگنال‌های ASI و SDI، طراحی سامانه تولید و ارسال راهنمای الکترونیکی برنامه‌ها و سامانه مدیریت یکپارچه سرپایانه را از دیگر محصولات تولیدی این شرکت دانست.

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی، در این شرکت محصولات این شرکت در این چند سال در عرصه تجهیزات انتقال صدا و تصویر، به یک برند داخلی بدل شده است. این شرکت به‌روزترین فناوری‌های مورد نیاز این عرصه را ارائه می‌کند.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا