آمازون: با وجود تعدیل نیرو به الکسا متعهدیم

آمازون: با وجود تعدیل نیرو به الکسا متعهدیم

هفته گذشته آمازون اعلام کرد که قصد اخراج ۱۸ هزار نفر از کارمندانش را دارد. روز گذشته رئیس بخش سخت‌افزاری این شرکت اعلام کرد که اجازه نمی‌دهد موج تعدیل نیرو روی بخش الکسا تاثیر بگذارد.

دیو لیمپ، رئیس بخش سخت‌افزاری آمازون روز گذشته اعلام کرد که با وجود آغاز موج عظیم اخراج‌ها در این شرکت هرگز حاضر به عقب‌نشینی و تعطیلی بخش «اسپیکرهای هوشمند و دستیار صوتی الکسا» نخواهد شد.

او در مصاحبه‌ای در «TechCheck» به جان فورت، خبرنگار CNBC، گفت که به دلیل اخراج‌های گسترده، کمتر از ۲ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

آمازون سال گذشته اخراج گسترده کارمندان خود را به عنوان بخشی از اقدام اندی جسی، مدیرعامل این شرکت برای کاهش هزینه‌ها در بحبوحه وخیم شدن اوضاع اقتصادی و کاهش درآمد آغاز کرد.

سازمان دستگاه‌ها و خدمات این شرکت که بر توسعه محصولاتی مانند الکسا، بلندگوهای هوشمند و کتاب‌خوان‌های الکترونیکی کیندل نظارت می‌کند، از جمله گروه‌هایی بودند که تحت تأثیر این تصمیم قرار گرفتند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

اخراج ۱۸ هزار نفر از کارمندان آمازون

هفته گذشته، جسی اعلام کرد که قصد دارد بیش از ۱۸ هزار نفر از کارمندان را اخراج کند. او گفت که این کارمندان معمولا از بخش فروشگاه‌ها و منابع انسانی خواهند بود. پیش از آن اتفاق، یک منبع آگاه به CNBC گفت که قرار است ۱۰ هزار نفر از کارمندان اخراج شوند اما این تنها یک گمان بوده و ممکن است تغییر کند.

علاوه بر این اخراج‌ها، آمازون استخدام نیروی کارشرکتی خود را نیز متوقف کرده و برخی پروژه‌های آزمایشی مانند خدمات‌رسانی بهداشتی از راه دور و دستگاه تماس ویدیویی برای کودکان را نیز تعطیل کرده است.

دیو لیمپ، رئیس بخش سخت‌افزاری آمازون همچنین گفت:«کاری که ما انجام دادیم این بود که به پروژه‌هایی نگاه کردیم که احتمالاً در این عدم قطعیت، نمی‌توانستند به نتیجه مورد نظر برسند و ریسک کردن برای آن‌ها ارزش ندارد.

آمازون از زمان راه‌اندازی خود در سال ۲۰۱۴، سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در الکسا انجام داده و به دستور جف بزوس، مدیرعامل پیشین آمازون و بنیانگذار الکسا، استعدادهای برتر را برای رشد این فناوری اختصاص داده است. بزوس به شدت معتقد بود که صدا نقش کلیدی در نحوه تعامل مردم با رایانه دارد.

روش آمازون برای افزایش سود

آمازون دستگاه‌هایی مانند اسپیکرهای هوشمند اکو را با قیمت پایین فروخته است زیرا هدفش کسب درآمد از آنها نیست. بلکه آنها را به عنوان وسیله‌ای برای افزایش مشتریان آمازون استفاده می‌کند.

لیمپ این ایده را که آمازون ممکن است مجبور به افزایش قیمت‌ها شود رد کرد.

او اشاره کرد که تنها قیمت برخی از کالاهای مورد استفاده در دستگاه‌های آمازون مانند حافظه و نمایشگرها افزایش یافته است اما به طور کلی مدل کسب و کاری بخش سخت‌افزار آمازون یکسان باقی می‌ماند.

لیمپ در پایان خاطرنشان کرد:«ما سعی می‌کنیم محصولات خود را تقریباً در حد سربه‌سر و با سود بسیار کم بفروشیم». این اتفاق به مشتریان امکان تجربه یک خرید عالی را می‌دهد و این روشی است که ما به دنبال کسب درآمد از آن هستیم.

منبع: تجارت نیوز

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

محتوی بیشتر از فناوری در کسب‌وکار:

Check Also

OpenAI به‌دنبال تقویت قابلیت‌های برنامه‌نویسی هوش مصنوعی

OpenAI به‌دنبال تقویت قابلیت‌های برنامه‌نویسی هوش مصنوعی

گزارشی تازه نشان می‌دهد که شرکت OpenAI با استخدام نیروهای جدید به‌دنبال تقویت قابلیت‌های برنامه‌نویسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *