آموزش هوشمندهوش مصنوعی

استفاده چین از هوش مصنوعی برای مقابله با تقلب در دانشگاه‌ها

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

تعدادی از استان‌های چین می‌خواهند برای نظارت بر کنکور سراسری دانشگاه‌ها و مقابله با تقلب و سایر تخلفات از هوش مصنوعی استفاده کنند. طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش چین، امسال برای شرکت در این امتحان سراسری حدود ۱۳ میلیون و ۴۲۰ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام کرده‌اند که یک رکورد به حساب می‌آید.

 استان‌هایی از جمله گوانگدونگ و هاینان در جنوب چین و شاندونگ در شرق برای تقویت نظارت و اطمینان از عادلانه بودن امتحان، «سیستم کنترل هوشمند» را اتخاذ کرده‌اند. در چین، این امتحان سراسری که با نام «گائوکائو» شناخته می‌شود،  به عنوان مهم‌ترین امتحان در دوران تحطیل یک فرد جوان در نظر گرفته می‌شود. با توجه به اینکه رقابت برای اخذ پذیرش در دانشگاه های برتر کشور بسیار شدید است، مقامات چنین اقداماتی را برای جلوگیری از تقلب انجام می‌دهند. با وجود اینکه از سال ۲۰۱۳ بررسی‌های امنیتی و نظارت آنلاین در محل آزمون برقرار است، اما هنوز مواردی از تقلب وجود دارد.

بیشتر بخوانید: همکاری ایرباس و هلزینگ برای هوش مصنوعی در هواپیماهای نظامی سرنشین‌دار و بدون سرنشین

به گفته روزنامه رسمی گوانگدونگ، این استان هوش مصنوعی را در ۳۸۶ سایت معاینه برای تشخیص تقلب، سرقت ادبی و سایر رفتارهای غیرعادی از طریق داده های تصویری و ویدئویی مستقر کرده است. در صورت شناسایی ناهنجاری‌ها، سیستم بلافاصله زنگ هشداری را به کار می‌اندازد و به سرپرست هشدار می‌دهد تا اقدامی انجام دهد.

با این حال، گفته می‌شود که سیستم هوش مصنوعی به طور کامل جایگزین چشم انسان نمی‌شود. در همین راستا، یک رسانه چینی گفت: اطلاعات هشدار ارائه شده توسط هوش مصنوعی به صورت دستی تأیید می‌شود و مقامات آزمون تصمیم گیرنده نهایی در صورت بروز اختلاف خواهند بود.

طبق مقاله‌ای که اخیرا توسط یک تیم تحقیقاتی از اداره امتحانات آموزشی سیچوان انجام شده، میزان دقت هوش مصنوعی در حال حاضر بسیار بیشتر از نظارت انسانی است. بر این اساس، هوش مصنوعی این امکان را فراهم می‌کند تا حجم عظیمی از ویدئوهای نظارتی پردازش شود و زمان بررسی را نیز کوتاه می‌کند. از طریق توانایی‌های هوش مصنوعی، مجموعه داده‌های بزرگ را می‌توان به مواد آموزشی تبدیل کرد تا به بهبود نظارت بر امتحانات کمک کند.

منبع: ایسنا

بیشتر بخوانید: بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای ساده‌سازی فرایندهای تولید

  • استفاده چین از هوش مصنوعی برای مقابله با تقلب در دانشگاه‌ها
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا