رباتیکهوش مصنوعی

مدیرعامل انویدیا: نسل بعدی هوش مصنوعی به ربات‌ها تعلق دارد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

«موج بعدی هوش مصنوعی فیزیکی است. هوش مصنوعی که قوانین فیزیک را درک می‌کند. هوش مصنوعی که می‌تواند در میان ما کار کند.» «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا از ربات‌ها به‌عنوان موج بعدی هوش مصنوعی یاد کرده است. به عقیده هوانگ، ماشین‌های خودران و ربات‌های انسان‌نما فناوری‌های اصلی این دسته خواهند بود.

مدیرعامل انویدیا در کنفرانس توسعه‌دهندگان تایوان درباره هوش مصنوعی صحبت کرد و گفت که احتمالاً در آستانه رسیدن به موج بعدی این فناوری هستیم. هوانگ که همراه با ربات‌های انسان‌نما روی صحنه حضور پیدا کرده بود، از هوش مصنوعی فیزیکی به‌عنوان فاز بعدی فناوری AI یاد کرد.

«موج بعدی هوش مصنوعی فیزیکی است. هوش مصنوعی که قوانین فیزیک را درک می‌کند. هوش مصنوعی که می‌تواند در میان ما کار کند. همه‌چیز رباتیک خواهد شد. همه کارخانه‌ها رباتیک خواهند شد. کارخانه‌ها ربات‌ها را مدیریت خواهند کرد و آن ربات‌ها، محصولات رباتیک می‌سازند.»

بیشتربخوانید: همکاری ایرباس و هلزینگ برای هوش مصنوعی در هواپیماهای نظامی سرنشین‌دار و بدون سرنشین

توضیحات مدیرعامل انویدیا درباره ربات‌های انسان‌نما

هوش مصنوعی ربات‌ها

در زمینه‌های پیچیده هوش مصنوعی مانند تولید ربات‌های انسان‌نما از نرم‌افزار و سخت‌افزارهای انویدیا استفاده می‌شود. بنابراین، اگر هوش مصنوعی فیزیکی و ربات‌های انسان‌نما فاز بعدی این فناوری محبوب باشند، غول تراشه‌سازی نیز سود بسیار زیادی خواهد کرد. هوانگ همچنین می‌گوید که ماشین‌های خودران و ربات‌های انسان‌نما در هنگام ورود به فاز «هوش مصنوعی فیزیکی» احتمالاً جزء اولین و پرکاربردترین ربات‌ها خواهند بود. او درباره ربات‌های انسان‌نما می‌گوید:

«ساده‌ترین ربات‌ها برای تطبیق با جهان، ربات‌های انسان‌نما هستند، زیرا ما جهان را برای خود ساخته‌ایم. همچنین ما بیشترین حجم داده را برای آموزش این ربات‌ها نسبت به ربات‌های دیگر داریم، زیرا بدنی مشابه با آن‌ها داریم.»

همانطور که احتمالاً بدانید، غول‌های فناوری که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند، برای پیشرفت ابزارها و مدل‌های خود به‌شدت به پردازنده‌های گرافیکی انویدیا وابسته هستند. همین امر باعث‌شده تا ارزش بازار انو‌یدیا به ۳.۰۱ تریلیون دلار برسد و با عبور از اپل، بعد از مایکروسافت، جایگاه دومین شرکت باارزش جهان را از آن خود کند.

منبع: دیجایتو

بیشتربخوانید: ابزارهای برتر تحلیل پیش بینی تقویت شده با هوش مصنوعی (AI-Enhanced) برای سال ۲۰۲۴

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا