حکمرانی و فناوریمقالات تحول دیجیتال

سرمایه‌گذاری ۱۱۷میلیارد یورو اتحادیه اروپا در تحول دیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

سازمان نسل بعدی اتحادیه اروپا (NGEU) ۱۱۷ میلیارد یورو برای تحول دیجیتال اختصاص داده است که ایتالیا با ۴۲ میلیارد یورو، اسپانیا با ۱۹ میلیارد یورو و آلمان با ۱۲ میلیارد یورو پیشتاز سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند.

به گزارش مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا، سازمان نسل بعدی اتحادیه اروپا (NGEU) و تسهیلات بازیابی و انعطاف پذیری آن(RRF)، ۷۰ درصد از کل سرمایه‌گذاری‌ها در تحول دیجیتال را تشکیل می‌دهند. نسل بعدی اتحادیه اروپا یک بسته بازیابی اقتصادی کمیسیون اروپا برای حمایت از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که برای بهبودی از همه‌گیری کووید-۱۹، به ویژه کشورهایی است که به شدت آسیب دیده‌اند تشکیل شد و اکنون وظایف بیشتری نیز به آن محول شده است.

بیشتربخوانیم: صنعت ۵.۰: آینده نگهداری و تعمیرات

از ۱۱۷ میلیارد یورویی که NGEU به تحول دیجیتال اختصاص داده است، ۲۳ میلیارد یورو برای خدمات عمومی دیجیتالی، ۱۴ میلیارد یورو برای آموزش مهارت‌های پایه و ۱۳ میلیارد یورو برای ثبت دیجیتالی داده‌های سلامت اختصاص داده شده است. نکته جالب این است که تنها ۴.۴ میلیارد یورو برای هوش مصنوعی در این بودجه‌بندی در نظر گرفته شده است، در حالیکه بر اساس پیش بینی‌ها انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰، هوش مصنوعی بیش از ۱۱ تریلیون یورو به اقتصاد جهانی تزریق کند. ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه نیز کشورهای پیشتاز در این زمینه هستند.

در کل، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در تحول دیجیتال در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور قابل توجهی متفاوت است، از بودجه تحقیق و توسعه مستقیم (R&D) تا حمایت غیرمستقیم از طریق دیجیتالی کردن مشاغل و خدمات عمومی.

منبع: اتاق آلمان

بیشتربخوانیم: OpenAI از رقیب گوگل در جستجوی اینترنتی رونمایی می‌کند.

  • سرمایه‌گذاری ۱۱۷میلیارد یورو اتحادیه اروپا در تحول دیجیتال
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا