رباتیکشهر هوشمند

استفاده پلیس هلند از سگ‌های رباتیک برای مبارزه با مواد مخدر

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

پلیس هلند درصدد است از سگ‌های رباتیک مجهز به هوش مصنوعی برای یورش به آزمایشگاه‌های مواد مخدر استفاده کند.

پلیس هلند در پی نوآوری برای مبارزه با مواد مخدر است. به گزارش خبرگزاری‌ها پلیس هلند به دنبال استفاده از سگ رباتیک هوش مصنوعی برای مبارزه با مواد مخدر است. هدف از این این اقدام، محافظت از افسران پلیس در برابر خطرات جنایی، مواد منفجره و تهدیدات شیمیایی می‌باشد.

این ربات که توسط شرکت Boston Dynamics ساخته شده است و اسپات (Spot) نام دارد، قادر است به صورت مستقل مکان مورد نظر را بازرسی کرده، منطقه را نقشه برداری کرده و مواد شیمیایی خطرناک را شناسایی کند. در آزمایشات اولیه، اسپات توانست یک ماکت ۱۵ در ۲۰ متری از یک آزمایشگاه مواد مخدر را بازرسی و نقشه برداری کند. این سگ رباتیک با موفقیت مواد خطرناک را شناسایی کرد و به داخل یک ظرف مشخص انتقال داد.

این ربات به ماژول‌ها و دوربین‌های اضافی مجهز است ازینرو امکان اسکن لیزری، بصری، حرارتی، تشعشع و نظارت صوتی را دارد. با توجه به اینکه بازو و گیره هر دو به اسپات وصل هستند این سگ در حین انجام کار توانایی بلند کردن و جابجایی اجسام با وزن حداکثر ۶.۸ کیلوگرم و کشیدن اجسام با وزن تا ۲۲.۶ کیلوگرم را دارد. این در حالی است که اکثر ربات‌ها فقط گیره‌های ساده دارند.

بیشتر بخوانید: همکاری ایرباس و هلزینگ برای هوش مصنوعی در هواپیماهای نظامی سرنشین‌دار و بدون سرنشین

استفاده-پلیس-هلند-از-سگ‌های-رباتیک

استفاده از اسپات در محیط واقعی باعث می‌شود پلیس فاصله ایمن تا اماکن خطرناک را رعایت کند و ازینرو خطرات جانی به حداقل می‌رسد. این ربات می‌تواند به دوربین، فرستنده رادیویی و سایر تجهیزات شناسایی تاکتیکی مجهز شود. چنین پیشرفت‌های فناوری فرصت‌های جدیدی را برای نیروهای پلیس در مبارزه با جرایم مواد مخدر ایجاد می‌کند و ایمنی و امنیت بالا و کارایی را در عملیات تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای ساده‌سازی فرایندهای تولید

  • استفاده پلیس هلند از سگ‌های رباتیک برای مبارزه با مواد مخدر

منبع: تکفارس

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا