ربات هوشمند ویژه خدمات رسانی به مشتریان
هیوندای رباتی مجهز به هوش مصنوعی ساخته که برای سرویس رسانی به مشتریان در نمایشگاه های این شرکت به کار می رود.
شرکت خودروسازی هیوندای یک ربات هوش مصنوعی برای بخش خدمات مشتری خود توسعه داده است.
این ربات با قد ۳.۸ فوت و وزن ۸۰ کیلوگرم «دال-ای» (DAL-e )نام گرفته و دو بازو برای نشان دادن حرکات دارد. همچنین روی سر ربات به جای چشم دو نمایشگر ویدئویی نصب شده است.
ربات دال-ی میتواند با استفاده از چرخهایی قدرتمند که در همه جهات میچرخند، روی زمین حرکت کند. در کنار این موارد دوربینها و فناوریهای شناسایی صورت نیز در ربات تعبیه شده است. بنابراین گجت میتواند نزدیک شدن مشتریان یا ورود آنها به فروشگاه را شناسایی کند.
در مرحله بعد ربات به صورت مشتریان نگاه میکند و با کمک یک سیستم سخن گفتن مصنوعی با آنها صحبت میکند. مشتریان میتوانند سوالاتی درباره محصولات و سرویسها از ربات بپرسند یا از نمایشگر لمسی یکپارچه نصب شده روی دستگاه استفاده کنند.
این ربات مشتریان را به مکان مورد نظرشان هدایت میکند که ممکن است یک خودروی خاص در بخشی از نمایشگاه باشد.
دال- ای روز گذشته در نمایشگاه هیوندای واقع در سئول آغاز به فعالیت کرد. البته این پروژه پایلوت ربات مذکور است و در آینده در بقیه نمایشگاههای هیوندای نیز عرضه خواهد شد.
منبع: مهر به نقل از نیواطلس،
بیشتر از رباتها در اقتصادالکترونیکی بخوانیم:
رونمایی از ربات انسان نما برای افزایش راندمان و کاهش هزینه ها
انقلاب ایرانی روباتیک در هشت صنعت
ربات ها به میدان مقابله با کرونا آمدند
انقلاب روباتیک، جغرافیای تولید را تغییر میدهد؛ سرنوشت صنعت با «هوش مصنوعی»
معرفی جاروربات iRobot Roomba i۳؛ اتوماسیون سازی منزل با جارو ربات های کاملا خودکفا
سگ های رباتیک در فورد مشغول به کار شدند
۳ دیدگاه ها