حکمرانی و فناوری

همراهی مجلس در بکارگیری ایده های نوظهور در عرصه الکترونیکی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

هیات رئیسه مجلس یازدهم بر لزوم تمرکز زدایی برای پیشبرد طرح های توسعه در کشور تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی با بسترسازی برای توسعه فناوری های ارتباطی و دیجیتال سازی بیشتر امور اداری، راه گسترش و بکارگیری ایده های نوظهور در عرصه الکترونیکی را هموار خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی؛ علی کریمی فیروزجایی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با تمرکز زدایی و تسهیل گردش امور اجرایی در وزارتخانه ها، روند توسعه در کشور با شتاب همراه می شود.

وی تمرکز اختیارات در پایتخت را در شرایط کنونی که وضعیت کرونا نگران کننده است، موجب انباشت مشکلات دانست و افزود: همه وزارتخانه ها و سازمانهای فرابخشی و مستقل باید در راستای چابک سازی امور، اختیارات خود را به استانها واگذار کنند.

نماینده مردم بابل تنیدگی و پیچیدگی ساختار اداری کشور را ناشی از ضعف مشهود سیستم اداری عنوان و تصریح کرد: قواعد اداری بلااثر و بوروکراسی فزآینده به فربهی و ناکارآمدی سیستم اداری کشور منجر شده است.

وی با اشاره روند فراگیر شدن سیستم دیجیتال در دنیا و گسترش آن در کشورمان یادآور شد: با بهره گیری بهینه از سیستم دیجیتال و فناوری های نوین می توان روند امور دیوانی کشور را سرعت بخشید.

این نماینده مجلس گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید با پشتیبانی همه جانبه دولت بستر دیجیتالی شدن امور اداری در کشور را فراهم کند.

دبیر هیات رئیسه مجلس با اشاره به نقش مهم مجلس در رفع چالش های اداری کشور خاطر نشان کرد: مجلس یازدهم برای سرعت بخشیدن به روند توسعه فناوری های نوین در کشور برنامه ریزی مناسبی دارد.

کریمی فیروزجایی با انتقاد ازعدم همراهی  مدیران فرسوده و تنبل برخی از دستگاهها در روند توسعه و به کارگیری فناوری‌های نوین گفت: توسعه فناوری و دیجیتالی شدن اموربا منافع مدیران فرسوده و بی تحرک در تعارض است.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی با بسترسازی برای توسعه فناوری های ارتباطی و دیجیتال سازی بیشتر امور اداری، راه گسترش و بکارگیری ایده های نوظهور در عرصه الکترونیکی را هموار خواهدکرد.

وی با اشاره به ارزش افزوده بالای گسترش طرح های الکترونیکی در کشور افزود: با توسعه ظرفیتهای موجود کشور در این بخش اشتغالزا، ارزش افزوده بالایی در رونق تولید حاصل خواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم همچنین بر لزوم تدوین استراتژی پایدار برای توسعه فناوری‌های نوین دیجیتالی و استحکام سامانه های الکترونیکی در کشور تاکید کرد.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا