اقتصاددیجیتالحکمرانی و فناوری

مدل شرکت های اقتصاد دیجیتال تا ۲ هفته دیگر اعلام می شود

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی از شناسایی ۲۷۵۰ شرکت فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال خبر داد و گفت: مدل توسعه ای ۳ فناوری هوش مصنوعی، بلاکچین و اینترنت اشیا تا دو هفته دیگر اعلام می شود.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از مهر، مهدی محمدی با اشاره به شناسایی ۲۷۵۰ شرکت فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و برنامه ریزی برای فراهم کردن بسترهای توسعه ای و حمایتی از آنها گفت: برنامه های توسعه شرکت های مرتبط با ۳ فناوری هوش مصنوعی، بلاکچین و اینترنت اشیا تا دو هفته آینده اعلام می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی به راه اندازی پایگاه داده اقتصاد دیجیتال در ۶ ماه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: این پایگاه هم اکنون در نشانی http://digitalstat.ir فعال است و ظرفیت های مختلف این حوزه را شناسایی و معرفی می کند.

وی با بیان اینکه دیتابیس ایجاد شده از طریق پایگاه داده اقتصاد دیجیتال به ما برای شناسایی ظرفیت های این حوزه کمک می کند، گفت: میزان توانمندی شرکت های دانش بنیان، خلاق و استارت‌آپی در این پایگاه مشخص شده و می تواند بستری برای معرفی این ظرفیت ها در بازار اقتصادی کشور باشد.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، افزود: هم اکنون بیش از ۵ هزار شرکت دانش بنیان و خلاق و استارت آپی در این پایگاه داده به ثبت رسیده اند، گفت: از این تعداد حدود ۴۰ درصد شرکت های دانش بنیان و ۵۰ درصد شرکت های خلاق در حوزه ICT فعال هستند.

محمدی گفت: آمارها نشان می دهد که حدود ۲۷۵۰ شرکت از این تعداد، در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت دارند که در دیتابیس پایگاه داده ما معرفی و شناسایی شده اند.

وی حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این حوزه را در قالب فاند، مستلزم سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: تا دو هفته آینده مدل توسعه ای و حمایتی ما از شرکت های حوزه اقتصاد دیجیتال که روی فناوری های نو مانند هوش مصنوعی، بلاکچین، اینترنت اشیا کار می کنند، اعلام خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: تامین منابع و حمایت مالی از شرکت های اقتصاد دیجیتال توسط معاونت علمی به شرط سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه انجام می شود.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا