دسته‌بندی نشده

راهنمای تولید محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای نیمه دوم سال ۲۰۲۲

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : کریستیانا نیوبری – کارشناس بازاریابی و تبلیغات   مترجم : علی ‌آل ‌علی

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی این روزها دیگر امر عجیب یا غیرممکنی نیست. بسیاری از برندها به سادگی هرچه تمام تر مشغول تولید محتوا در شبکه های اجتماعی هستند. در این میان شمار بسیار اندکی از برندها در عمل توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از محتوای درجه یک و مطابق با سلیقه کاربران را پیدا می کنند. سایر برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیازمند استفاده از روش های آزمون و خطا بوده و در بسیاری از موارد حتی توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به دست نمی آورند. 

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی بخش های بسیار زیاد و متنوعی دارد. این امر می تواند موجب تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف شده و حتی شرایط تعامل با کاربران را نیز تغییر دهد. وقتی از تولید محتوا در شبکه های اجتماعی صحبت می کنیم، نکات بسیار مختلفی باید مد نظر قرار گیرد. از طراحی یک کپشن عالی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف گرفته تا انتخاب عکس با کیفیت باید مد نظر باشد. اگر هر کدام از بخش های مهم در زمینه تولید محتوا با بی دقتی دنبال شود، نتیجه کار به طور قابل ملاحظه ای با مشکل رو به رو خواهد شد. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری ویژه بر روی مخاطب هدف همیشه از بهترین توصیه ها و راهنمایی های ممکن سود ببرید. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان را نیز به طور چشمگیری توسعه دهد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی با استفاده از تکنیک ها و نکات کاربردی است. این امر به شما برای تولید محتوا و موفقیت در شبکه های اجتماعی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف باید همیشه از تکنیک های درست و مطمئن استفاده نمایید، در غیر این صورت باید از طریق آزمون و خطای بی پایان به شیوه ای درست دسترسی پیدا کرده و کلی هزینه اضافی برای آن پرداخت کنید. 

بدون شک برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از یک راهنمای دقیق دارند. این راهنما باید به آنها برای تولید محتوا و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن کمک کند. مقاله کنونی تا حد ممکن این نیاز بازاریاب ها در نیمه دوم سال جاری میلادی را رفع خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در زمینه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

مطالعه دقیق بازار

مطالعه و تحقیق در هر کاری امر مهمی محسوب می شود. شما بدون مطالعه مناسب درباره ویژگی های بازار امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نکرده و کارتان به طور مداوم گره می خورد. برخی از برندها بدون اینکه اطلاع درستی از وضعیت بازاریابی و تولید محتوا داشته باشند، به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می روند. این امر می تواند به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کند، اما بی نهایت وضعیت شانسی برای برندها ایجاد می کند. وقتی شما براساس تجربه و بدون مطالعه دقیق وارد بازار می شوید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی کاربران به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. این امر می تواند در بلندمدت شما را بدل به برندی بی کیفیت در زمینه تولید محتوای بازاریابی کرده و تمام کاربران را نیز از اطراف برندتان دور کند. 

یادتان باشد شما پیش از تولید محتوا باید نسبت به سلیقه مخاطب هدف تان آگاهی به دست بیاورید. این امر به شما فرصت تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف و کاهش هزینه های مربوط به بازآفرینی محتوا یا جایگزینی دوباره آن با یک ایده دیگر را می دهد. نکته جالب اینکه وقتی شما سلیقه مخاطب هدف را به دست آوردید، می توانید به سادگی هرچه تمام تر به دنبال تولید محتوای حرفه ای باشید. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان را نیز توسعه دهد. 

بی شک کمتر برندی مایل به استفاده از تمام ترندهای تازه بدون مطالعه قبلی است. این امر می تواند ریسک زیادی به همراه داشته و برای شما خطرناک محسوب شود. درست به همین دلیل برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از شرایط متفاوتی دارید. نظرخواهی های خودمانی از کاربران می تواند در این رابطه وضعیت شما را به خوبی تغییر دهد. این امر نه تنها نوعی نظرخواهی از کاربران است، بلکه مطالعه بازار نیز محسوب می شود. یادتان باشد اگر ترندی در یک کشور خارجی جذابیت زیادی داشته باشد، شما باید برای استفاده از آن وضعیت کشور خود و بازارهای محلی را نیز در یاد داشته باشید. در غیر این صورت شاید کمتر فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا کرده یا حتی کاربری به برندتان توجه نشان دهد. 

تعیین اهداف

اهداف در حوزه بازاریابی اهمیت زیادی دارد. این اهداف هستند که به وضعیت کاری شما جهت داده و تولید محتوا را نظام مند خواهد کرد. بدون اهداف دقیق شما هیچ توانایی مشخصی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نداشته و شانس تان نیز در این میان به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. 

وقتی از انتخاب اهداف در حوزه بازاریابی حرف می زنیم، باید برخی از تکنیک های حرفه ای در این میان را نیز مد نظر قرار دهیم. این امر می تواند شامل واقع گرایی در زمینه انتخاب اهداف نیز شود. وقتی شما اهداف بسیار بلندپروازانه ای برای برندتان در نظر می گیرید، می توانید کارتان را به طور قابل ملاحظه ای توسعه دهید. این امر شما را در کانون توجه کاربران قرار داده و از شکست های پی در پی در راستای تعیین اهداف خیالی جلوگیری می کند. 

شما همیشه باید با خودتان درباره توانایی های برند برای اجرای مجموعه اهداف مورد نظرتان فکر کنید. در این میان همکاری یا همفکری با برخی از همکاران و کارمندان نیز می تواند ایده خوبی باشد. اینکه برند شما اصلا توانایی تحقق برخی از اهداف را دارد یا خیر نکته بی نهایت مهمی محسوب می شود. در این میان شما باید به خوبی این نکته را در خاطر داشته و برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کارتان را توسعه دهید. چنین شیوه ای در دنیای کسب و کار به شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی کاربران کمک ویژه ای خواهد کرد. یادتان باشد در دنیای امروز این برندها هستند که باید اهداف بازاریابی شان را مشخص کرده و سپس براساس سلیقه کاربران دست به تولید محتوا بزنند، در غیر این صورت شاید شما خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی کاربران را از دست بدهید. 

وقتی کاربران به یک برند بی اعتماد شوند، دیگر حرف آن برای شان اهمیتی نخواهد داشت. در این صورت شما دیگر نمی توانید نظر کاربران را به سوی برندتان برگردانده و وضعیت بازاریابی تان را متحول سازید. درست به همین دلیل شما باید همیشه برای تولید محتوا به فکر شیوه های دقیق و حرفه ای باشید. یکی از نشانه های ناامید ساختن کاربران از سوی برندها تمایل برای استفاده از اهداف بی نهایت بلندپروازانه است. این نکته می تواند به شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف یک مشکل جدی محسوب شده و توانایی شما در بازار را نیز به طور چشمگیری کاهش دهد. درست به همین دلیل بسیاری از برندها برای تولید محتوا ابتدا به تعیین اهداف دقیق فکر می کنند. 

اهدافی نظیر افزایش ترافیک سایت رسمی برند یا حتی آشناسازی کاربران با محصولات برند به تولید محتوای متفاوتی در مقایسه با زمانی که شما یک برند معتبر در بازار بود و در کانون توجه هستید، نیاز دارد. همین تفاوت ها می تواند تمایز میان برندهای موفق و شکست خورده را شکل دهد. در این صورت شما باید به خوبی خودتان را برای تولید محتوا براساس نکات فوق آماده کنید. 

استفاده از توفان ذهنی

توفانی ذهنی یکی از شیوه های حرفه ای و تازه برای پیدا کردن ایده های مناسب در راستای تولید محتوا محسوب می شود. در شبکه های اجتماعی به دلیل حضور برندهای متعدد اغلب اوقات ایده های بی نهایت تکراری از سوی کسب و کارها برای تولید محتوا استفاده می شود. این امر می تواند توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت کاهش داده و حتی نارضایتی مشتریان فعلی تان را نیز به همراه داشته باشد. 

بسیاری از برندها برای بهبود وضعیت کاری شان نیاز به استفاده از روش های متنوعی دارند. این امر می تواند برای خودشان زحمت زیادی داشته باشد. در عین حال وقتی که شما از توفان ذهنی برای پیدا کردن ایده های بازاریابی سود می برید، نیمی از مسیر را با دور تند طی کرده اید. این امر می تواند در مدت زمانی کوتاه به شما ایده های بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دهد. 

یادتان باشد شما برای بهبود وضعیت بازاریابی تان نیاز به استفاده از شرایط متنوع و ایده های تازه دارید. در توفان ذهنی شما برای چند دقیقه هر ایده ای که به ذهن تان می رسد، روی کاغذ پیاده می کنید. شاید در نگاه نخست این روش بی نهایت کلیشه ای به نظر برسد، اما وقتی به درستی از سوی شما دنبال شود، می تواند تاثیرگذاری لازم را به همراه داشته و کارتان را نیز بهبود بخشد. 

نکته مهم در راستای توفان ذهنی مرحله پس از آن است. این مرحله به سبک و سنگین کردن ایده های مختلف اختصاص داشته و می تواند به شما برای پیدا کردن بهترین ایده از میان انبوهی از ایده های مختلف کمک کند. یادتان باشد در این مرحله شما باید همیشه از بهترین ایده ها برای تاثیرگذاری استفاده کنید. هر ایده ای که در فرآیند توفانی ذهنی به سرتان می زند، کیفیت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نخواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید به طور مداوم در تلاش برای استفاده از شیوه های بهتر و ایده های طلایی باشید. 

اشتباه بسیاری از بازاریاب ها تلاش برای استفاده از تمام ایده ها در راستای تولید محتواست. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و حتی شانس تان در بازار را نیز به طور کامل کاهش دهد. توصیه ما در این میان تفکیک ایده های مختلف از هم و سپس تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. این نکته به شما کمک زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می کند. یادتان باشد برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دردسرهای زیادی را متحمل می شوند. یکی از دلایل این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از ایده های طلایی و حرفه ای است. پس پیش از شروع به کار برای تولید محتوا همیشه به کیفیت ایده های تان فکر کنید، در غیر این صورت شاید به سادگی شانس تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست داده و دیگر فرصتی در این راستا پیدا نکنید. 

تقسیم وظایف

اینکه شما در عرصه کسب و کار برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از ایده های مختلف استفاده کنید، تنها بخشی از روند فعالیت کاری محسوب می شود. این امر باید به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به مثابه یک گام ابتدایی محسوب شود. یکی از نکات مهم در این میان تقسیم وظایف به طور حرفه ای خواهد بود. اگر شما در این میان به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای هستید، می توانید کارتان را به درستی پیش برده و شانس تان در این میان را افزایش دهید.

توصیه ما برای موفقیت در عرصه بازاریابی و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی تلاش برای شناسایی مهارت های هر کدام از اعضای تیم بازاریابی برند و سپس تاثیرگذاری بر روی آنها با استفاده از یک تقسیم وظایف دقیق است. گاهی اوقات بعضی از اعضای تیم بازاریابی برند به دلیل ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مورد سرزنش قرار می گیرند. دلیل این امر در اغلب موارد استفاده از نیروی بازاریابی در جایگاه نامناسب است. پس قبل از اینکه نقش ها را میان اعضای شرکت تقسیم کنید، به خوبی از مهارت ها و حوزه های مورد علاقه شان مطلع شوید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و وضعیت کاری تان را نیز توسعه می دهد. 

تقسیم وظایف زمانی تاثیرگذار خواهد بود که پس از یک مشورت عمومی با همه اعضای تیم بازاریابی صورت گیرد، در غیر این صورت چه بسا روش کار شما را نیز به هم ریخته و نتیجه دلخواه را نیز به همراه نداشته باشد. این روزها بسیاری از برندها در دنیای کسب و کار با مشکل رو به رو هستند. اگر شما نیز در تقسیم وظایف میان اعضای شرکت عملکرد خوبی نداشته باشید، خیلی زود در میان چنین برندهایی قرار خواهید گرفت. 

طراحی تقویم محتوا

طراحی تقویم محتوا به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و صرفه جویی زیادی در زمان تان خواهد کرد. یادتان باشد شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه درست و دقیق عمل کنید. این نکته اهمیت بسیار زیادی داشته و شما را به طور قابل ملاحظه ای در کانون توجه برندها قرار می دهد. این امر برای شما به مثابه فرصتی برای ایجاد تمایز میان برندتان با رقبا خواهد بود. مسئله محوری برنامه ریزی برای تولید محتوا پیش از زمام مقرر بارگذاری اش است. این امر گاهی اوقات از سوی برندها به خوبی مورد توجه قرار نمی گیرد. درست به همین دلیل همیشه مشکلات شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ادامه دار بوده و فرصت کمتری پیش روی شان قرار می گیرد. در این صورت شما باید به خوبی برای خودتان شرایط تولید محتوا را ترسیم کرده و زمان مقرر برای بارگذاری را نیز در تقویم قرار دهید. 

اهمیت اساسی تقویم محتوا در ایجاد فرصتی برای تیم های بازاریابی به منظور هدف گذاری بهینه بر روی مخاطب هدف است. به عنوان مثال، اگر شما بدانید که آخر ماه قرار است محتوایی با محوریت سرگرمی و حوزه پوشاک برای کاربران تولید کنید، می توانید از ابتدای ماه ایده های مختلف در این رابطه را پیش خودتان مرور کرده و تا زمان مقرر برای شروع به تولید محتوا کلی خودتان را جلو بیندازید. متاسفانه برخی از برندها به این نکته توجه لازم را نشان نداده و شانس شان در این راستا به شدت کاهش پیدا می کند. 

بی شک برخی از برندها به عملکرد روزانه در حوزه بازاریابی عادت کرده اند. این امر می تواند در نگاه نخست برای بسیاری از برندها جذاب و تاثیرگذار باشد. با این حال برند شما نباید چنین عملکردی را دنبال کند. دلیل آن نیز وقوع بحران و بی نظمی در روند تولید محتواست. بنابراین دیر یا زود بدون یک تقویم محتوا شما دچار مشکل می شوید. پس به راحتی هرچه تمام تر اکنون کارتان را ساده کرده و مقابل این جریان ایستادگی کنید. 

ایجاد آرشیو محتوا

آرشیو محتوا به مثابه بانکی برای محتوای سابق شما در عرصه بازاریابی محسوب می شود. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در این میان را نیز به خوبی ارتقا دهد. یادتان باشد شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه نیم نگاهی به محتوای قدیمی و موفق تان داشته باشد. ساده ترین روش در این میان بازآفرینی محتوای قدیمی با اندکی داده تازه است. اینطوری شما امکان تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب تان را پیدا کرده و مشکلی نیز در این میان پیش روی شما قرار نمی گیرد. 

یادتان باشد شما برای استفاده از آرشیو محتوای تان باید همیشه تحلیل مناسبی از عملکردهای قبلی تان داشته باشید. این امر شما را برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف توانا ساخته و شرایط تان را نیز بهبود می بخشد. درست به همین دلیل باید به طور مداوم کارتان در این راستا را توسعه دهید، در غیر این صورت توانایی پیدا کردن بهترین محتوای قدیمی تان را از دست خواهید داد. 

منبع: فرصت‌امروز

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا