اپلیکیشن و نرم افزارشهر هوشمند

عرضه نرم‌افزارهای مدیریت منابع سازمانی و شهر الکترونیک بومی در کشور

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان سامانه‌های نرم‌افزاری مدیریت اطلاعات مکانی (GIS) و زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) را عرضه کردند و کاربردی شدن این سامانه در سازمان‌ها موجب بی‌نیازی آنها از نرم‌افزارهای غیر ایمن خارجی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، احسان فرشادی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه در این شرکت توانستیم نرم‌افزارهایی تخصصی در حوزه‌های مدیریت منابع سازمانی و شهر الکترونیک را طراحی و پیاده‌سازی کنیم، گفت: داده‌ها و اطلاعات مکانی، از مهمترین و زیرساختی‌ترین نوع از داده‌ها، برای برنامه‌ریزی کلان ملی و سازمانی است و کاربرد این نرم‌افزار موجب بی‌نیازی سازمان‌ها از سامانه‌های نرم‌افزاری خارجی غیرایمن می‌شود.

وی با بیان اینکه سـامانه جـامع نرم‌افـزاری مـدیریت اطلاعات مکانی این شرکت با نام GeoTajak  با تکیه بر ابزارهای متن باز و آزاد توسعه داده شد، ادامه داد: این سامانه محصولی است که شرایط توسعه قابلیت‌های کاربردی را دارد. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به عدم وابستگی کشور به سامانه‌های نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری مالکانه خارجی اشاره کرد.

فرشادی ادامه داد:  این محصول با قابلیت‌ اسـتفاده از تکنولوژی‌هـای نــوین در حـوزه نرم‌افزارهــایی چون GIS، از جمله WebGIS و MobileGIS و با توانمندی بالایی در پیاده سازی GIS به عنوان یک زیرساخت سازمانی طراحی و تولید شده است.

مجری طرح از کاربردی شدن این سامانه در شهرداری‌ استان‌های یـزد، تـبریز، اهـواز، کاشـان، کرمانشـاه و سـمنان خبر داد و یادآور شد: شــرکت آب و فاضــلاب اســتان‌های همــدان، کرمــان، قم، ســمنان، کهگیلویه و بویراحمــد، زنجــان و فــارس هم مشتریان این سامانه ایرانی هستند.

وی ســامانه زیرســاخت حســاب آنلاین شهروندی شامل کیف پول شهروندی و ارائه خدمات شهروندی را از دیگر محصولات این شرکت دانش‌بنیان نام برد و گفت: همچنین سامانه مدیریت هوشمند آبیاری نیز به عنوان محصولی دیگر در حوزه شهر هوشمند وIOT در این دپارتمان طراحی و تولید شد و بــا مشــارکت یک شرکت دانش‌بنیان دیگر در حوزه الکترونیک، در سال ۱۳۹۸ بصورت عملیاتی نصب شد و به بهره‌برداری رسید.

ایسنا

آنچه در مورد شهر هوشمند در پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی می خوانیم:

کارگاه حاکمیت شهرهای هوشمند در اجلاس جامعه اطلاعاتی برگزار می شود
تفاهم آنلاین ایرانسل و شهرداری تهران برای توسعۀ شهر هوشمند
افتتاح سومین مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند در روز ارتباطات
هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل با سامانه مدیریت هوشمند ناوگان «ره نگر»

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا