ارزدیجیتال

صدور مجوز خدمات امانت داری رمز ارز در آمریکا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

اداره ممیزی ارزی آمریکا موسوم به OCC در حال صدور مجوز ارائه خدمات امانت داری ارز‌های دیجیتال به تمام بانک‌های داری مجوز فعالیت در سطح فدرال در این کشور است.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی از بازارنیوز: اداره ممیزی ارزی آمریکا موسوم به OCC در حال صدور مجوز ارائه خدمات امانت داری ارز‌های دیجیتال به تمام بانک‌های داری مجوز فعالیت در سطح فدرال در این کشور (شامل بانک‌هایی که مجوز فعالیت خود را از دولت فدرال اخذ می‌کنند) است.

در هفته اخیر جاناتان گولد حسابرس و مشاور ارشد این ادره طی نامه‌ای عمومی منتشر کرده است که تمامی بانک‌های دارای مجوز فعالیت در سطح فدرال آمریکا می‌توانند کلید‌های رمز نگاری شده یکتای کیف پول‌های ارز دیجیتال را نزد خود نگهداری کنند. این مجوز راه را برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال توسط بانک‌های آمریکایی باز می‌کند. 

باید اذعان داشت که این مسئله پیشرفتی چشمگیر برای رمزارز‌ها محسوب می‌شود. پیش از این ارائه خدمات امانت داری رمز ارز در انحصار شرکت‌های متخصص این حوزه از جمله صرافی کوین بیس بود. این شرکت‌ها عموما برای ارائه این قبیل خدمات به سرمایه گذاران بزرگ به مجوزی دولتی مانند مجوز صندوق‌های سرمایه گذاری نیاز داشتند. اکنون شرکت‌های بزرگ و قانونی که پیش از این نیز خدمات امانت داری مشابهی را برای اسناد سهام و امثال آن ارائه می‌دادند می‌توانند وارد میدان شوند.

محتوی مرتبط:

چراغ سبز به بانک‌های آمریکا؛ خدمات امانت‌داری رمزارز مجاز می‌شود؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا