بلاک‌چین در فین‌تکحکمرانی و فناوری

روسیه در حال ساخت یک سیستم پرداخت بلاکچینی جایگزین برای سوئیفت است

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

روسیه به دنبال جایگزین کردن یک سیستم پرداخت بلاکچینی با سیستم پرداخت سوئیفت است و این کار را به گروه روستک (Rostec Group) که یک شرکت فناوری روسی است، محول کرده است. این شرکت اعلام کرد در حال توسعه یک پلتفرم بلاکچین است که بتواند به عنوان یک سیستم پرداخت دیجیتال به جای سوئیفت عمل کند.

در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) سیستم پرداخت سوئیفت بانک‌های روسیه را از سیستم خود حذف کرد. از آن زمان، مسکو در تلاش برای جستجوی یک سیستم پرداخت مالی جایگزین برای سوئیفت بود تا بتواند معاملات خارجی خود را انجام دهد.

سیستم دیجیتال پرداخت‌های بین‌المللی به روسیه اجازه می‌دهد هزینه واردات خود را به جای دلار با پول ملی خود، روبل، پرداخت کند. به گفته گروه Rostec، سیستم جدید، کشورهای خارجی را نیز قادر می‌سازد تا هزینه واردات از روسیه را به ارزهای ملی خودشان پرداخت کنند. پلتفرم بلاک‌چینی که سیستم پرداخت بین‌المللی بر روی آن توسعه داده شده «CELLS» نام‌گذاری شده است. پلتفرم CELLS علاوه بر خدمات پرداخت بین المللی، امکان ایجاد کیف پول برای ذخیره رمزارزها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

به گفته اولگ یوتوشنکو (Oleg Yevtushenko)، مدیرعامل گروه روستک، سیستم CELLS، سرعت بالا و تراکنش‌های ایمن را تضمین می‌کند و می‌تواند پردازش حدود ۱۰۰٬۰۰۰ تراکنش در ثانیه را انجام دهد.

این یک تغییر در موضع روسیه در مورد ارزهای دیجیتال تلقی می شود، زیرا بانک مرکزی روسیه در اوایل سال جاری نسبت به خطرات سیستم مالی این کشور هشدار داده و گفته بود کریپتو حاکمیت سیاست پولی کشور را تضعیف می‌کند. در مقابل، وضعیت حقوقی ارزهای دیجیتال در روسیه همچنان در نوسان است و تلاش‌های قبلی برای قانونی کردن آن‌ها نتیجه‌ای نداشته است.

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از بی‌این‌کریپتو،

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا