فناوری بلاک چینیادداشت

دستور کار ارتباطات تا سال ۲۰۳۰ مشخص شد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات (ITU ) در پیامی همزمان با روز جهانی ارتباطات، برنامه موسوم به دستور کار ارتباطات تا سال ۲۰۳۰ را برای کشورهای عضو این اتحادیه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، هولین ژائو دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات در پیامی روز جهانی ارتباطات را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: «ملت‌ها و اعضای خانواده اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در سراسر جهان، در روز بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه هر سال، مراسمی را به نام سالروز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی، برگزار می‌کنند.

امسال از همه شما اعضای این اتحادیه می‌خواهم که با من همراه شوید تا برنامه موسوم به « دستور کار ارتباطات تا سال ۲۰۳۰ اتحادیه جهانی مخابرات» را به‌پیش ببریم.

این دستور کار، دربرگیرنده یک دیدگاه مشترک جهانی برای از بین بردن شکاف یا نابرابری دیجیتالی میان جوامع و استفاده از توان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در زمینه پشتیبانی از دستور کار ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد، در راستای توسعه پایدار است.

من از شما دعوت می‌کنم تا به جهانیان نشان دهید فناوری‌های نوینی مانند نسل پنجم تلفن همراه (۵G)، ترابری هوشمند، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و فناوری بلاکچین (blockchain)، در زمینه ارتقای زندگی مردم و آسان‌سازی توسعه اجتماعی و اقتصادی آنان، چه‌کارهایی می‌توانند به اجرا درآورند.

این فناوری‌ها و نوآوری‌های جدید، توان بالقوه و خیلی زیادی را برای پیشرفت بشر به وجود می‌آورند؛ و ابزارهای قدرتمندی را نیز برای نیل به تک‌تک اهداف توسعه پایدار، در اختیار ما قرار می‌دهند.

تقریباً نیمی از جمعیت جهان هنوز از اینترنت استفاده نمی‌کنند و رشد کلی دسترسی به اینترنت، کند است. ما برای این‌که بتوانیم همگان را به اقتصاد دیجیتالی جهانی متصل سازیم، نیازمند هماهنگی بیشتر و چند برابر کردن تلاش‌هایمان در این زمینه هستیم و لازم است برای کسانی که به این موهبت دست‌یافته‌اند، تضمین دهیم، در این زندگی پر از امکانات ارتباطی که دارند، از امنیت، اطمینان و سلامت کافی برخوردار باشند.

بیایید تا به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی و به خاطر این دهه جدید، میوه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای شتاب دادن به رشد اجتماعی، اقتصادی، محیط‌زیست پایدار، توسعه فراگیر و همگانی و همه‌جایی، به کار گیریم

 

محتوی دیگر از بلاک چین در اقتصاد الکترونیکی:

پیوستن به قراردادهای مالی رومینگ مبتنی بر بلاک چین
بلاکچین سدی برای سانسور در شبکه‌های اجتماعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بازتاب: بلاکچین سدی برای سانسور در شبکه‌های اجتماعی - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا