ارزدیجیتال

درآمد ۱.۸ میلیارد دلاری اسکوئر از معاملات بیت کوین

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

کوثر ایزک شیریان

گزارش‌های تازه نشان می‌دهد که شرکت پرداختی اسکوئر (Square) در ۳ ماه گذشته از منبع معاملات بیت کوین حدود ۱.۸ میلیارد دلار درآمد داشته است. این در حالی است که درآمد این شرکت از معاملات بیت کوین در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی ۳.۵ میلیارد دلار گزارش شده بود.

به گزارش کریپتو اسلیت، شرکت اسکوئر، که مدیرعامل آن جک دورسی، بنیان‌گذار شبکه اجتماعی توییتر است، اخیراً در گزارش درآمدی سه‌ماهه خود فاش کرد که از طریق معاملات بیت کوین توانسته درآمدی ۱.۸ میلیارد دلار به‌دست آورد و ۴۲ میلیون دلار هم سود کند. این شرکت از طریق یکی از برنامه‌های خود به نام کش اَپ (Cash App) به کاربران این امکان را می‌دهد تا با حداقل مبلغی معادل ۱ دلار، بیت کوین خریدوفروش کنند.

بر اساس این گزارش، درآمد ۱.۸ میلیارد دلاری اسکوئر از بیت کوین در سه‌ماهه اخیر، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است. با این حال اگر درآمد سه‌ماهه اخیر اسکوئر را با گزارش‌های ابتدای سال این شرکت مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که درآمد این شرکت از معاملات بیت کوین کاهش قابل‌توجهی داشته است.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

شرکت اسکوئر در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود که درآمدش از بیت کوین ۳.۵ میلیارد دلار بوده و این در حالی است که این شرکت پرداختی آمریکایی در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، ۲.۷ میلیارد دلار از بیت کوین درآمد داشته است.

اسکوئر گفته است که شرایط فعلی بازار دلیل کاهش درآمد آنها از بیت کوین است. به گفته این شرکت، این کاهش درآمد عمدتاً به‌خاطر ثبات نسبی قیمت بیت کوین به‌وجود آمده و در مقایسه با سه‌ماهه قبلی، این موضوع بر فعالیت‌های معاملاتی سرمایه‌گذاران تاثیر گذاشته است.

مسئله این است که سرمایه‌گذاران معمولاً زمانی تمایل دارند معامله کنند که قیمت کاهش یافته است. از طرفی به‌خاطر ثبات قیمت نسبی بیت کوین در سه‌ماهه گذشته، سرمایه‌گذاران نتوانستند معاملات زیادی در این مدت انجام دهند. اسکوئر می‌گوید تقاضا برای خدمات مربوط به بیت کوین در ماه اکتبر (مهر)، یعنی زمانی که این ارز دیجیتال توانست به اوج قیمتی جدیدی برسد، افزایش یافته بود.

با وجود اینکه در سه‌ماهه اخیر درآمد شرکت اسکوئر از بیت کوین کاهش یافته است، تقریباً نیمی کل درآمد ۳.۸۴ میلیارد دلاری این شرکت از منبع معاملات بیت کوین بوده است.

در گزارشی که اخیراً منتشر شد، این شرکت اعلام کرد که وایت پیپر پلتفرم جدید خود یعنی تی‌بی‌دی (TBD) را تا ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) منتشر خواهد کرد. تی‌بی‌دی به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های جدید شرکت اسکوئر، به ایجاد یک صرافی غیرمتمرکز بیت کوین اختصاص یافته است.

همچنین گفته شده است که این شرکت نمی‌خواهد هیچ ارز دیجیتال دیگری را به پلتفرم خود اضافه کند و تمرکز خود را بر چگونگی ایجاد یک کیف پول سخت‌افزاری و فراهم‌کردن امکان استخراج بیت کوین برای افراد و مؤسسات گذاشته است.

جالب اینجاست که تمام این مسائل نشان‌دهنده موضع مدیرعامل شرکت اسکوئر، یعنی جک دورسی است که همواره یکی از حامیان اصلی بیت کوین بوده است.

منبع: ارزدیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا