دسته‌بندی نشده

حجم معاملات نام دامنه‌‌های اتریوم به رتبه یک اوپن سی رسید

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
علی ابراهیمی

طی هفت روز گذشته و با نزدیک شدن به به‌روزرسانی مرج، حجم معاملاتی دامنه‌های سرویس نام اتریوم (ENS) در بازار اوپن سی از توکن‌های مجموعه بورد ایپ یات کلاب پیشی گرفته است.

با استناد به داده‌های اوپن سی، حجم معاملاتی هفتگی NFT‌های دامنه سرویس نام اتریوم از ۲۲۴۹ واحد اتر فراتر رفته و موفق شده تا با پیشی گرفتن از NFT‌های RTFKT Clone X با ۱۹۹۲ واحد اتر و بورد ایپ یات کلاب با ۱۷۷۷ واحد اتر، رتبه نخست را از آن خود کند.

دامنه‌های سرویس نام اتریوم، یک سیستم نام‌گذاری توزیع‌شده بر بستر این شبکه بلاکچینی هستند که این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند تا یک رشته طولانی از کلیدهای یک آدرس را به عباراتی کوچک و قابل فهم مانند «vitalik.eth» تبدیل کنند.

استفاده از دامنه‌های ENS، مشکلات و پیچیدگی‌های مربوط به کپی و الصاق آدرس‌های طولانی کیف پول‌ها برای ارسال و دریافت رمزارز را برطرف می‌کند. با استفاده از این دامنه‌ها، کاربران می‌توانند نام دامنه خود را به جای آدرس‌های معمولی دیگر به اشتراک بگذارند. شایان ذکر است این دامنه‌ها در قالب توکن NFT، خرید و فروش می‌شوند.

جهش اخیر در حجم معاملات دامنه‌های ENS باعث شده تا میانگین قیمت هرکدام از دامنه‌ها با ۱۶۷٪ افزایش، به ۰.۳۸۹۵ واحد اتر، معادل با ۶۴۱ دلار برسد. همزمان، حجم معاملاتی روزانه این دامنه‌ها از ۱۲۰.۷ اتر به ۱۰۴۴.۶ اتر رسیده است.

در حال حاضر، بیش از ۲ میلیون دامنه سرویس نام اتریوم در بازار اوپن سی وجود دارد که بین ۵۰۸٬۰۰۰ نفر توزیع شده‌اند و در مجموع تاکنون ۲۶۸۲ دامنه به فروش رفته است.

بر اساس داده‌های اوپن سی، دامنه ۰۰۰.eth، یکی از گران‌ترین دامنه‌های ENS در این بازار است. این دامنه ابتدا با قیمت ۳۰۰ واحد اتر خریداری شده و اکنون، با قیمت ۵۰۰۰ اتر برای فروش گذاشته شده است. از دیگر دامنه‌های گران قیمت می‌توان به دامنه‌های opensea.eth، crypto.eth، google.eth و nike.eth اشاره کرد.

عملکرد خوب سرویس نام اتریوم در ماه سپتامبر (شهریور) به دنبال فروش قابل توجه این دامنه‌ها در ماه آگوست (مرداد) رخ می‌دهد. در ماه آگوست، بیش از ۳۰۰٬۰۰۰ دامنه جدید در این سرویس به ثبت رسید و درآمد ماهیانه آن را تا ۲۷۴۴ واحد اتر افزایش داد که سومین ماه پردرآمد از زمان راه‌اندازی این سرویس در سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود.

افزایش تقاضا برای دامنه‌های ENS در حالی اتفاق می‌افتد که در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور)، شاهد به‌روزرسانی مرج در شبکه اتریوم خواهیم بود.

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم روز پنجشنبه در توییتی از ۴.۲ میلیون دنبال‌کننده خود پرسید قیمت یک دامنه پنج حرفی ENS در یک دوره ۱۰۰ ساله چه مقدار خواهد شد.

حدود ۴۹.۸٪ از۹۱٬۱۳۰ شرکت‌کننده به زیر ۱۰۰ دلار رای دادند و ۱۸.۹٪ از آنها اعلام کردند معتقدند قیمت این دامنه از ۱۰٬۰۰۰ دلار فراتر خواهد رفت.

بر اساس داده‌های اوپن سی، میانگین قیمت دامنه‌های ENS در حال حاضر چیزی حدود ۰.۳۲۰۷ اتر معادل با ۵۳۳.۷ دلار است.

منبع: میهن‌بلاک‌چین

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا