گوشی هوشمند

ثبت حق امتیاز هواوی برای موبایلی با نمایشگر بدون بریدگی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شرکت هواوی دو حق امتیاز اختراع موبایل ثبت کرده که به نظر می رسد دو نسخه مختلف از یک دستگاه باشند. از آنجا که روی دستگاه هیچ بریدگی وجود ندارد، دوربین جلویی آنها احتمالا زیر صفحه نمایش است.

تولید کنندگان موبایل سعی دارند دستگاهی بسازند که نمایشگر آن تمام صفحه باشد، به همین دلیل موبایل هایی با لبه های نازک تر طراحی شده اند و بریدگی روی نمایشگر  نیز به دوربین های پاپ آپ تبدیل شده است.

اکنون بسیاری از تولید کنندگان سعی دارند فناوری دوربین زیر نمایشگر را عرضه کنند. در همین راستا حق امتیاز موبایلی متعلق به شرکت هواوی منتشر شده است.

این شرکت چینی دو حق امتیاز در سال ۲۰۱۹ میلادی ثبت کرده که سازمان ملی مالکیت معنوی چین آن را به تازگی منتشر کرده است. در این حق امتیاز ها، ۷ تصویر از محصول وجود دارد .

در هر دو حق امتیاز دستگاهی مشابه رسم شده و تنها نکته متمایز میان آنها ماژول دوربین پشتی است. بنابراین احتمالا هر دو حق امتیاز به نسخه های متفاوت از یک موبایل تعلق دارد.

نخستین نکته قابل توجه در یکی از این موبایل ها ماژول دوربین سه تایی و عمودی شکل است. دو حسگر دوربین زیر یک فلش ال ای دی قرار دارند. در موبایل دیگر  ۴ دوربین در یک ماژول دایره شکل قرار گرفته اند.

اما نمایشگر هر دو موبایل یکسان است  و گوشه هایی خمیده با لبه ای باریک در قسمت بالا و پایین دارد. روی نمایشگرها دوربین سلفی دیده نمی شود. این امر نشان می دهد حسگر آن احتمالا زیر صفحه نمایش نصب شده است.

مهر به نقل از گیزموچاینا،

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا