امنیت اطلاعات

تغییر امنیت سایبری سازمان‌ها با شیوع بیماری همه گیر COVID-19

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نشریه Fudo Security نتایج حاصل از نظرسنجی خود را که شامل چشم اندازهای منحصر به فرد گروه متنوعی از منتخبان CISO‌، مدیران ارشد امنیت سایبری و تصمیم گیرندگان صنعت از سراسر جهان از جمله ایالات متحده‌، اروپا‌، آسیا است، منتشر کرد و گفت: ۴۲% از مدیران امنیتی سازمان‌ها اظهار کرده اند که بیماری همه گیر COVID-19 امنیت سایبری آن‌ها را تغییر داده است.
 

پاسخ دهندگان به نظرسنجی گزارش دادند که بیش از ۷۷% از کارکنان سازمان‌ها در این سال به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند و انتظار دارند این روند ادامه یابد زیرا مدیران سازمان‌ها به هیچ وجه از کارمندان خود درخواست بازگشت به محل کار را ندارند.

راه حل‌های دسترسی از راه دور ترجیحی داده شده است

اکثریت قریب به اتفاق برای دسترسی از راه دور امن به احراز هویت چند عاملی ۸۴.۳% و SSL VPN %81.9 اعتماد دارند. ۸/۵۷% از هویت و مدیریت دسترسی IAM استفاده می‌کنند و ۶/۵۰% از آن‌ها از مدیریت دسترسی ممتاز ‌PAM‌ استفاده می‌کنند.

بهترین راه حل‌های امنیتی دسترسی از راه دور در حال حاضر، سیستم‌های مجازی سازی با دسترسی از راه دور ۴۹.۴% و نظارت و ضبط جلسه ۳۷/۳% است.

چهار ویژگی مورد نظر در یک راه حل دسترسی از راه دور امن عبارتند از: احراز هویت و مجوز ‎/ MFA ، اتصال رمزگذاری شده‌، یک علامت روشن و درگاه دسترسی کاربر ‌وب سایت برای دسترسی آسان.

اولویت‌های امنیت سایبری همه گیر: یافته‌های کلیدی

– از ابتدای دوره COVID-19 در مارس ۲۰۲۰‌، ۲۲.۹% دچار حمله یا اختلال از راه دور شده‌اند.

– بیشترین تهدیدات ثبت شده بدافزار ‌۹/۲۸ %، سوء استفاده توسط کارمندان ۵/۲۶‌% و تهدیدات مربوط به فروشندگان و سایر اشخاص ثالث ۷/۲۱‌% بود.

– %۹/۲۸ گفتند که آن‌ها روی ابزارهای جدیدی سرمایه گذاری کرده‌اند اما هنوز احساس محافظت ناکافی می‌کنند.

خطای انسانی‌، همراه با اقدامات عمدی کارمندان و پیمانکاران‌، بزرگترین خطر امنیت سایبری برای هر سازمانی است. احراز هویت چند عاملی و SSL VPN در لیست پرکاربردترین راه حل‌ها قرار دارند ، اما ثابت می شود که کافی نیستند. 

بروزک گفت: در حالی که هیچ ابزاری کامل در واقعیتی که در آن زندگی می‌کنیم وجود ندارد‌، یک راه حل دسترسی از راه دور مبتنی بر PAM‌، امکان افزایش انعطاف پذیر سایبری و دسترسی به شبکه را فراهم می‌کند‌، به طور کلی فعالیت کاربر را که برای تأمین آینده بسیار مهم است‌، کنترل می‌کند.

مترجم: سروان حمید علیرضایی پلیس فتا
منبعهلپ‌نت سکیوریتی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا