اینترنت و شبکه اطلاعاتحکمرانی و فناوری

تصویب سند کلان شبکه ملی در انتظار برگزاری جلسه شورای فضای مجازی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی گفت: تصویب چند بند از سند طرح کلان شبکه ملی اطلاعات در انتظار برگزاری جلسه شورای عالی فضای مجازی است که حدود ۴ ماه می شود تشکیل نشده است.

براساس حکم تشکیل شورای عالی فضای مجازی جلسات این شورا باید هر سه هفته یک بار برگزار شود اما از آخرین زمانی که جلسه شورای عالی فضای مجازی می گذرد، حدود ۴ ماه گذشته است و مسئولان دلیل عدم برگزاری را بحران کرونا می دانند.

محمدحسن انتظاری عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه جلسات شورای عالی فضای مجازی از حدود ۴ ماه گذشته تاکنون برگزار نشده و زمان برگزاری آن نیز مشخص نیست، گفت: ما منتظر هستیم که نتایج بررسی های مربوط به سند پیشنهادی طرح کلان شبکه ملی اطلاعات را به صحن شورای عالی فضای مجازی ببریم.

وی با بیان اینکه کارگروه مرتبط با بررسی سند پیشنهادی وزارت ارتباطات در خصوص طرح کلان شبکه ملی اطلاعات طی این مدت جلسات منظمی را برگزار کرده است، افزود: بررسی های مربوط به این طرح، تا حدود بالایی پیش رفته است اما نتایج آن باید در شورای عالی فضای مجازی بحث شود که فعلا متوقف است.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی توضیح داد: اسنادی که وزارت ارتباطات برای طرح کلان شبکه ملی اطلاعات در نیمه دوم سال ۹۸ به شورای عالی فضای مجازی ارائه داد با مشکلات و ابهاماتی روبرو بود که مقرر شد اسناد جدیدی با همکاری کارگروه ویژه در مرکز ملی فضای مجازی تهیه شود.

وی گفت: از این اسناد جدید که در حدود ۵ بند بود، ۲ بند در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده و ۳ بند دیگر باقی مانده و در انتظار تصویب نهایی این شورا است.

انتظاری تاکید کرد: مرکز ملی فضای مجازی در تلاش است تا جلسه شورای عالی فضای مجازی تشکیل شود اما تاکنون خبری در مورد زمان برگزاری این شورا اعلام نشده تا تصویب بخش دیگری از این سند، دنبال شود.

به گزارش مهر، طی روزهای اخیر عدم برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی  با انتقاداتی همراه بوده و  برخی اعضا می گویند که تعویق در برگزاری این جلسات باعث شده که بسیاری از طرح‌ها و دستور کارهای مربوطه روی زمین بماند.

در این راستا حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با انتقاد از عدم برگزاری جلسات شوراهای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی، گفت: «جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ۴ ماه است که تشکیل نشده است؛ شورای عالی فضای مجازی نیز تشکیل نمی‌شود و سند مهندسی فرهنگی کشور که باید در سبد اولویت‌ها می‌بود عملاً روی زمین مانده و هیچ اتفاقی نیفتاده است.»

محتوی مرتبط:
۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
شبکه ملی اطلاعات؛ یک گام دیگر رو به جلو
حریم شخصی مردم در شبکه ملی اطلاعات بهتر کنترل می‌شود
شبکه ملی اطلاعات روی ریل ارتقای محتوا
افزایش ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات به ۱۸ هزار گیگابیت
اگر توسعه شبکه ملی اطلاعات نبود در دوره کرونا زمین‌گیر می‌شدیم

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا